237097

رئیس خانه معدن ایران در گفتگوی اختصاصی با دنیای معدن مطرح کرد:

خانه معدن از تلاش های فناورانه در معادن و صنایع معدنی پشتیبانی می کند

دنیای معدن- صبا نمایشی: رئیس خانه معدن ایران گفت: امروز جمهوری اسلامی به عنوان یکی از ۱۰ کشور شاخص معدنی جهان، نیاز ضروری دارد تا نسبت به گسترش بهره گیری از فناوری های روز در بخش معدن و صنایع معدنی مبادرت ورزد.

محمد رضا بهرامن در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار دنیای معدن به مناسبت برپایی کنفرانس بین‌المللی فناوری معدن و صنایع معدنی ایران که ماه آینده برگزار می شود، تصریح کرد: اینگونه نشست های معدنی که با مشارکت نمایندگانی از کشورهای مختلف در ایران برگزار می شود، بستر ساز بهره گیری از فناوری‌های نوین در این بخش خواهد شد.

وی یاداور شد،  حدود هفت سال قبل ، خانه معدن به شکل رسمی در قالب کمیته دانشجویی فعالیت استارتاپ ها را کلید زد و سازماندهی کرد، سپس برخی تشکیلات نسبت به شکل دهی این مهم مبادرت ورزیدند و حتی ارتباط با دانشگاه‌ها هویت پیدا کرد.

رئیس خانه معدن ضمن یادآوری مشارکت جمهوری اسلامی در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۰ دبی در کشور امارات متحده عربی ، افزود: در این نمایشگاه هفته معدن هم برگزار شد که در آن یک روز به بخش استارتاپ ها اختصاص داشت.

وی گفت: هفته معدن در واقع فرصتی برای جذب سرمایه گذار خارجی و معرفی قابلیت ها و توانمندی بخش معدن ایران به کشورهای مختلف دنیا بود.

وی خاطرنشان ساخت: خانه معدن ایران به عنوان حامی معنوی کنفرانس بین المللی فناوری معدن و صنایع معدنی ایران در کیش است و یکی از محورهای این کنفرانس، بررسی روند توسعه استارت آپ های فناوری در معادن و صنایع معدنی پس از کروناست.

بهرامن توضیح داد: بهره گیری از فناوری‌های نوین در بخش معدن ، اختصاص به یک حوزه ندارد، بلکه باید کل زنجیره تحت پوشش قرار گیرد، از مرحله اکتشاف تا حمل و نقل باید تحت پوشش واقع شود، زیرا غفلت نسبت به این مساله مهم موجب عقب ماندگی در میدان رقابت با رقیبان سرسخت خواهد شد.

وزارت صنعت، معدن و تجارت تیرماه امسال آمار داد سال ۱۴۰۰ بالغ بر ۵۰۰ میلیون مواد معدنی در سطح کشور استخراج شد که از این رقم ۴.۵ میلیون تن ( کمتر از یک درصد) به شکل خام صادر شد و بقیه در صنایع کشور، مورد بهره برداری قرار گرفت.

کنفرانس بین‌المللی فناوری معدن و صنایع معدنی ایران از ۱۵ لغایت ۱۶ مهرماه ۱۴۰۱ در مرکز همایش های بین‌المللی کیش از سوی شرکت رستاک پاد ویژن با همکاری شرکت های SPIRE-EVENTS  و IDEXJVcompany of Datacode  Indiaو حامیان سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، خانه معدن ایران، شرکت ملی صنایع مس ایران و شرکت ایریتک برگزار خواهد شد.

 

دیدگاهتان را بنویسید