229947

مدیرعامل ورق خودرو چهارمحال و بختیاری در گفتگوی اختصاصی با دنیای معدن مطرح کرد:

صرفه جویی حدود ۲میلیون دلاری در قالب بومی سازی

دنیای معدن- صبا نمایشی: مدیرعامل شرکت ورق خودرو چهارمحال و بختیاری از صرفه جویی سالانه به میزان حدود ۲میلیون دلار با بومی سازی و ساخت داخل در این واحد صنعتی خبر داد.

حمید شجاعی در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار دنیای معدن توضیح داد : برنامه ریزی بومی سازی از زمانی که در هلدینگ فولاد مبارکه کلید خورد ، در این واحد هم به عنوان یک رسالت در دستور کار قرار گرفت.

وی گفت: برنامه بومی سازی از مرحله طراحی تعریف می شود و تا مرحله ساخت تداوم دارد و در شرکت ورق خودرو چهارمحال و بختیاری این مهم به عنوان یک سیاست کلیدی دنبال شده و همچنان ادامه دارد.

شجاعی این را هم گفت: اکنون ساخت گریبکس جرثقیلها،رادیانتیوب ها و رکوپراتورهای کوره آنیل،چرخ های ماشین جوش و بیرینگهای حوضچه مذاب و...در حال انجام است و ساخت دیگر قطعات نیز پیش بینی شده است.

وی ضمن ابراز خوش بینی برای بومی سازی در زنجیره آهن و فولاد ، افزود: وزارت صمت می تواند یک بستر اطلاعاتی طراحی و راه اندازی کند که در داخل کشور چه توانمندی هایی وجود دارد و درخواست شرکت ها در سامانه ارائه شود و به اشتراک گذارده شود .

شجاعی تصریح کرد: امروز دیگر نباید هر شرکتی ، موضوع مهم بومی سازی را از صفر شروع کند ، بلکه با تبادل تجربیات و دستاوردها در این بخش ، از اتلاف زمان پرهیز و با تبادل اطلاعات در شتاب بخشیدن به ساخت داخل کمک شایانی شود.

وی تاکید کرد: بومی سازی امروز باید در اقتصاد کشور به شکل سازمان یافته مورد توجه قرار گیرد ، تا در رشد اقتصادی نقش بسزایی داشته باشد و در حقیقت بالاترین کمک دولت به امر بومی سازی، سازمان دهی این مساله جدی است.

 

دیدگاهتان را بنویسید