229515

سرپرست مدیریت عامل ذوب آهن اصفهان در گفت‌وگوی اختصاصی با دنیای معدن:

امروز بومی سازی و توجه به توانمندی های داخلی، با نگاهی به صادرات، در دستور کار است

دنیای معدن-صبا نمایشی: سرپرست مدیریت عامل ذوب آهن اصفهان گفت: امروز رویکرد این واحد بزرگ صنعتی سیاست توجه به استعدادها و توانمندی های داخلی با تکیه بر بومی سازی دنبال می شود و برونگری هم با صادرات در دستور کار قرار دارد.

مهندس ایرج رخصتی در گفت وگو با خبرنگار دنیای معدن خاطرنشان ساخت: بومی سازی در قالب یک فرایند استراتژیک از گذشته در ذوب آهن کلید خورده و برای تحقق این مهم در مجموعه کارگاه هایی شکل گرفته است.

آمارهای اعلامی گویای آن است که در نیمه نخست سال ۱۴۰۰ تعداد ۱۲ محصول جدید به سبد محصولات ذوب آهن اضافه شده که این مهم با تکیه بر طراحی و بومی سازی تحقق یافته است.

 رخصتی این  را هم گفت: بهره گیری از اتاق های فکر و استفاده از هیات های اندیشه ورز سبب شده تا این مجتمع بزرگ صنعتی سالیانه دهها محصول را در چرخه تولید داشته باشد.

پیشتر اعلام شد، در ۶ ماهه ابتدایی امسال با داخلی سازی محصولات با ارزش افزوده بالا ۹۰ درصد سود ذوب آهن در سال ۱۴۰۰ تحقق یافت.

سرپرست مدیریت عامل ذوب آهن اصفهان افزود:  امسال در مجموعه این واحد بزرگ صنعتی ، بومی سازی بعضی از تجهیزات شکل گرفت و تولید ریل مترو نیز که مورد مصرف مترو تهران است به تولید رسید.

امسال قرار است ۳۰۰ میلیون دلار قرار داد ساخت داخل بین شرکت های فولاد ساز با سازندگان تجهیزات مبادله شود.

ایران دهمین فولاد ساز جهان با تولید ۱۰ میلیون تن شمش محسوب می شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید