226693

مدیر خرید و تدارکات شرکت ورق خودرو چهارمحال بختیاری در گفت و گو اختصاصی با «دنیای معدن»:

تامین 95 درصد از نیاز خودروسازان از سوی شرکت ورق خودرو

دنیای معدن - صبا نمایشی: مدیر خرید و تدارکات شرکت ورق خودرو چهارمحال بختیاری اظهار کرد: مجموعه ورق خودرو چهارمحال و بختیاری با اجرای طرح توسعه حدود 95 درصد از نیاز خودروسازان را تامین می کند.

داوود باقری مدیر خرید و تدارکات شرکت ورق خودرو چهارمحال بختیاری در گفت و گو با  «دنیای معدن»  با اشاره به ارتباط با خودروسازان، اظهار کرد: رسالت اصلی شرکت ورق های خودرویی است. ما ورق های کیفی تولید می کنیم که ورق های روکش دار گالوانیزه برای خودروسازان داخلی استفاده می شود.

وی گفت: این شرکت از ابتدای کار با جلسات متفاوت با خودروسازان به دنبال شناسایی نیاز خودروسازان بود تا درراستای این نیازها برنامه های تولید و کیفی را تعریف کند.

باقری  افزود: در این راستا و در جهت برآورد نیاز کل کشور به جهت جلوگیری از خروج ارز و گسترش صادرات غیر نفتی که یکی از ارکان اصلی کشور است، با وجود آنکه خط تولید ما جدید بود، به سمت توسعه حرکت کردیم. برخی قسمت ها از خطوط تولید را تغییر داده تا بتوانیم متناسب با نیاز خودروسازان داخلی تولیدات را ارتقا دهیم.

به گفته وی، در فاز اول توسعه ورق بدنه خودرو را تولید کردیم که با این کار در برنامه ای که با خودروسازان داریم، در آینده هیچ نیازی به واردات ورق نخواهند داشت.

باقری اضافه کرد: همچنین در تولید گریدهای مختلف خودرویی و لوازم خانگی که نیاز کشور است ، برنامه ریزی صورت گرفته و در برخی گریدها می توانیم 95 درصد نیاز خودروسازان داخلی را تامین کنیم.

مدیر خرید و تدارکات شرکت ورق خودرو چهارمحال بختیاری تصریح کرد: ظرفیت  تولید خط ما به صورت اسمی 400 هزار تن است که با توجه به شرایط تا تولید 350 هزار تن انجام پذیر است.  البته بحث تامین ورق نیز مطرح است که در سال جاری به دلیل کمبود برق صنایع مادر دچار مشکل بودند در نتیجه تولید ما نیز کاهش یافت. اما در مجموع در 6 ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته هم سودآوری خوبی داشتیم و هم حجم تولید بالا رفته است. امسال به صورت متوسط ماهانه 14 هزار تن ورق برای خودروسازان و صنایع خاص تولید کرده ایم.

باقری افزود: در 6 ماهه سال جاری بالغ بر 20 هزار تن صادرات به اروپا داشتیم، اگر موضوع تامین درداخل ما را با مشکل همراه نمی کرد این عدد بیشتر و در بازار های متنوع دیگری حضورپیدا می کردیم.

انتهای پیام/

 

 

دیدگاهتان را بنویسید