225297

معاون توسعه و اکتشافات شرکت مس درگفتگوی اختصاصی با دنیای معدن مطرح کرد

بازار جهانی به کمک شرکت ملی مس آمد

دنیای معدن- صبا نمایشی: افزایش قیمت مس در بازار جهانی باعث شد تا شرکت ملی صنایع مس ایران پروژه های توسعه ای خود را با سرعت بیشتری اجرایی کند. در همین زمینه افزایش سرمایه شرکت از محل سود انباشته نیز در دستور کار «فملی» قرار گرفت و در مجمعی که برگزار شد به تصویب رسید.

 بهره برداری از این فرصت می تواند سهم ملی مس را در صادرات افزایش داده و در آمد ارزی خوبی به همراه داشته باشد. به همین دلیل این مجموعه تلاش می کند تا با تامین سرمایه مورد نیاز پروژه های خود را به بهره برداری رسانده تا با افزایش تولید  میزان فروش را افزایش دهد.

بهروز رحمتی معاون توسعه و اکتشافات شرکت مس با اشاره به بازارهای جهانی به خبرنگار دنیای معدن گفت: در بازارهای جهانی قیمت نفت در حال تغییرات است و در روزهای گذشته به دلیل انتشار خبر شیوع سویه جدید کرونا دوباره کاهشی شده است. همچنین بازار سنگ آهن نیز از 230 دلار به 85 دلار و در حال حاضر به 100 دلار رسیده است.

وی با نگاهی به بازار فلز سرخ، اظهار کرد: اما در این مدت قیمت مس پایدار و میانگین 9500دلار از ابتدای سال بوده و پیش بینی می شود به 10 هزار دلار نیز برسد. در نتیجه باید گفت شرایط مجموعه و اجرای طرح های توسعه بسیار عالی است.

رحمتی همچنین تصریح کرد: در چنین شرایطی باید شرکت ملی مس مورد حمایت حاکمیت قرار بگیرد.

به گفته وی، در صورتی که هر 3 قوا به توسعه پایدار کمک کنند، این صنعت پتانسیل آن را دارد که فروش خود را به 10 میلیارد دلار رسانده و 1 میلیون تن مس محتوا تولید کند.

 معاون توسعه و اکتشافات شرکت مس بیان کرد: در چنین شرایطی صنعت مس می تواند برای 50 هزار نفر اشتغالزایی داشته باشد، در حالی که بعید است حوزه ای دیگر در کشور چنین پتانسیلی را در اختیار داشته باشد.

رحمتی افزود: امیدواریم در دولت جدید اتفاقات خوبی رخ دهد و از 16 سال گذشته درس بگیریم.

وی همچنین با اشاره به حمایت سهامداران «فملی»، اظهار کرد: خوشبختانه مس وفادار ترین سهامداران را دارد. سرمایه گذاران فهمیم هستند اما همانطور که پیش تر به آن اشاره داشتم نیازمند کمک های معنوی حاکمیت و دولت هستیم تا طرح های توسعه را با سرعت بیشتری به بهره برداری برسانیم.

حمایت ویژه از شرکت ملی مس که اصلی ترین مجموعه در این صنعت است می تواند بر درآمدزایی ارزی کشور از محل صادرات غیر نفتی اثر گذار باشد. فرصت جهانی پیش آمده به «فملی» این امکان را می دهد که درآمد صادراتی خود را افزایش و از محل آن توسعه هرچه بیشتر را رقم زند که نقش به سزایی در اشتغالزایی خواهد داشت. از سویی دیگر با توسعه فعالیت های این شرکت ایفای نقش در حوزه مسئولیت های اجتماعی آن پررنگ تر خواهد شد. درواقع حمایت های حاکمیت به توسعه صنعتی و اجتماعی منجر خواهد شد.

 

دیدگاهتان را بنویسید