183267

شکست تحریم های آمریکا در مقابل فولاد مبارکه

دنیای معدن - تحریم های لحظه آخر خزانه داری آمریکا علیه ایران نشانه استیصال و درماندگی ترامپ و شکست سیاست های عبث تحریم فولاد و مدیران آن است.

صبا نمایشی- به گزارش دنیای معدن، در شامگاه 15 ژانویه و زمانی که تنها 5 روز به پایان تحویل کرسی ریاست جمهوری امریکا از دونالد ترامپ جمهوری‌خواه به جو بایدن رییس جمهور منتخب دموکراتهای امریکایی باقی مانده، وزارت خزانه داری امریکا مجددا تحریم‌های جدیدی را برای کشور عزیزمان ایران اعمال کرد؛ اما این بار در میان نام افراد تحریم شده، نام حمیدرضا عظیمیان مدیرعامل فولاد مبارکه دیده می‌شود.

در شرایط فعلی که امریکا آخرین تیر ترکش خود را به فولاد مبارکه اصفهان روانه کرده است، حمایت دولت از این شرکت فولادساز و ایجاد یک فضای بدور از تشنج و اضطرار، می‌تواند شرایطی مناسب برای حرکت روبه جلو و قدرتمندانه فولاد مبارکه فراهم کند.

پیش از این شرکت فولاد مبارکه چهارمرحله توسط آمریکاتحریم شده بود و این بار مستقیماً مدیرعامل فولاد مبارکه مورد تحریم واقع شده است.

مدیر عامل شرکت فولاد مبارکه گفت: رسیدن مجموعه فولاد مبارکه به فناوری تولید تختال(اسلب) فولادی با ضخامت ۳۰۰ میلیمتر، ما را از بازطراحی دستگاه‌های یک تا چهار ناحیه فولادسازی که قرار بود شرکت‌های خارجی عملکرد آنهاا را بهبود دهند، بی‌نیاز کرد.

وی افزود: شرکت فولاد مبارکه اصفهان طی عملکرد ۹ ماهه نخست سال ۹۹ مبلغ ۴۹۴۵۵ میلیارد تومان درآمد فروش داشته که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶۷ درصد رشد داشته است و در آذر ماه شرکت فولاد مبارکه مجموعا ۶۰۹ هزارتن محصول فروش داشته است.

عظیمیان گفت: دولت آمریکا به بهانه اینکه هر صنعتی که در بخش نظامی کاربرد داشته باشد تحریم می کنند؛ صنعت فولاد ایران را تحریم کرده اما هدف اصلی این است که صنعت رو به پیشرفت صنعت کشور را فلج کنند.

وی در پایان اضافه کرد: لشکر فولاد مبارکه به خط شکنی‌های خود ادامه می‌دهند، هر چند که در این مسیر از طرف دشمن خارجی مورد شدیدترین هجمه‌ها و تحریم‌ها و از طرف داخل مورد بی مهری‌هایی قرار گیرند.

دیدگاهتان را بنویسید