242418

توقف هفت ماهه تولید یک معدن مس در کرمان

دنیای معدن: استاندار کرمان گفت: معدن مس درآلو هفت ماه آماده بهره برداری شده اما ایراد ۲ تا سه دستگاه اجرایی مانع افتتاح این معدن شده است.

به گزارش دنیای معدن، محمد مهدی فداکار در نشست شورای اداری استان کرمان که پس از جلسه ویدیوکنفرانسی رییس جمهور با مدیران کشور برگزار شد افزود: این معدن ۳۰ هزار تن ظرفیت تولید مس دارد و در صورت فعالیت سالانه ۳۰۰ میلیون دلار تولید خواهد داشت.

وی ادامه داد: هفت ماه فعالیت این معدن می توانست حدود ۲۰۰ میلیون دلار درآمد داشته باشد اما دستگاه های اجرایی اجازه این کار را ندادند.

فداکار تاکید کرد: این معدن ۵۰۰ نیروی کار دارد که فعالیت آن می توانست ۳۰ تا ۴۰ میلیارد تومان حقوق و دستمزد را به منطقه وارد کند و این میزان اقتصاد منطقه اطراف معدن را رونق می داد اما این مهم به علت جزیره ای عمل کردن دستگاه های اجرایی محقق نشد.

وی همچنین عنوان کرد: باید ضمن پیگیری، به تحقق شعار سال مقام معظم رهبری در استان کرمان کمک کنیم تا علاوه بر مهار تورم و برنامه رشد تولید به نتیجه برسد و برای بهبود وضعیت معیشتی مردم باید اشتغال ایجاد کرد که مقدمه آن سرمایه گذاری است.

فداکار افزود: دستگاه ها برای واگذاری زمین و تامین زیرساخت ها از جمله آب، برق، گاز، تامین اجتماعی، مالیات و امور بانکی برای سرمایه گذاران مسئولیت دارند و در این زمینه باید پاسخگو باشیم؛ باید کار مردم را انجام دهیم زیرا وظیفه اصلی ما همین است.

۲۹۰۰ میلیارد تومان اعتبارات عمرانی واریز شد

استاندار کرمان در ادامه گفت: نکته دوم اعتبارات است که ۲ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان اعتبار تملک دارایی پایان سال گذشته به حساب واریز شده که عدد بزرگی است.

وی افزود: دستگاه های استان کرمان باید مراقبت کنند برای اجرای طرح های عمرانی بسرعت مناقصه برگزار کنیم و راهکارها را برای جذب این اعتبارات انجام دهیم.

استاندار کرمان یادآور شد: این اعتبار به اضافه اعتبارات سفر رییس جمهور به استان کرمان، اعتبارات عمرانی و مولدسازی دارایی سرمایه ای باید توسط دستگاه های اجرایی پیگیری شود؛ با این اعتبارات عمده پروژه های این استان کلید می خورد و سبب فعالیت بنگاه های اقتصادی کوچک و متوسط می شود.

فداکار افزود: شاخص های کسب و کار در استان کرمان بهبود یافته و به رتبه ۲۵ کشور رسیدیم اما رتبه خوبی نیست زیرا با سرمایه گذار همکاری نمی کنیم؛ در این زمینه مصوبه می دهیم اما باید از ظرفیت قانونی برای حمایت از آنان نیز استفاده کرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید