240671

استاندار: معادن سیستان و بلوچستان چند برابر معادن مس سرچشمه ظرفیت دارد

دنیای معدن- استاندار سیستان و بلوچستان گفت: معادن این استان؛ چندبرابر ظرفیت معادن مس سرچشمه ظرفیت های معدنی دارد که لازم است برای به فعلیت رساندن این ظرفیت ها و پیشرفت منطقه به صورت مداوم تلاش و پیگیری شود.

به گزارش دنیای معدن، محمد کرمی روز سه شنبه در نشست تخصصی با مدیران اداره کل امور اقتصادی و دارایی سیستان و بلوچستان اظهارداشت: این استان دارای ذخایر معدنی و ظرفیت های بسیار خوبی است که باید زمینه بهره برداری آن فراهم شود.

وی با تأکید بر اهمیت جذب سرمایه گذاران خاطرنشان کرد: جذب سرمایه گذاران بومی و غیر بومی باید به سرعت انجام شود که در این راستا به منظور تسهیل در صدور مجوزها و حذف بروکراسی اداری مرکز خدمات سرمایه گذاری در استان ایجاد شده است.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: نظارت و کنترل بسیار اهمیت دارد؛ اما نباید تعلل ناشی از نظارت و کنترل دقیق، مانع کار سرمایه گذاری چه در حوزه داخلی و چه خارجی شود.

وی ادامه داد: همه باید تلاش کنیم تا با ایجاد زیرساخت ها موانع کار سرمایه گذاران به سرعت برطرف شود.

کرمی با تاکید بر ایجاد تسهیل برای تولیدکنندگان، خاطرنشان کرد: اقتصاد باید از دلالی خارج شده و بر پایه تولید و سرمایه گذاری باشد.

وی تصریح کرد: ما به دنبال خروجی کار هستیم و حرف زدن به تنهایی معنایی ندارد، بنابراین محکم تصمیم می گیریم؛ محکم اجرا می کنیم و وابستگی به عناوین و موقعیت های شغلی نیز نداریم.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: خداوند زمین را برای استفاده انسان ها خلق کرده، مناطق مختلف این استان استعداد بالقوه ای در تولید نخیلات و خرما دارد، بنابراین ضرورت دارد نهضت نخلکاری در این منطقه شکل گیرد چراکه تاثیر زیادی بر اشتغالزایی و بهبود اقتصاد خانوار دارد.

وی اظهارداشت: خوشبختانه ظرفیت خوبی در حوزه شیلات داریم که برای به فعلیت رساندن این ظرفیت کارهای خوبی آغاز شده است که امیدوارم در آینده نزدیک به نتیجه مطلوب برسیم.

 

دیدگاهتان را بنویسید