232164

معدن، پیشران فعالیت‌های توسعه سیستان و‌بلوچستان

دنیای معدن- استاندارسیستان و بلوچستان در دیدار با معاون وزیر صمت گفت: بخش معدن، پیشران فعالیت‌های توسعه این استان است .

به گزارش دنیای معدن، معاون وزیر صمت و رییس سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی کشور در دیدار با استاندار سیستان و بلوچستان گفت: توجه و تقویت بخش معدن، ضامن توسعه همه جانبه سیستان و بلوچستان خواهد شد.

وجیه‌اله جعفری ادامه داد: اولویت ما در استان سیستان و بلوچستان سرعت بخشیدن به روند فعالیتهای طرحها در استان است.

وی خاطرنشان کرد: در سیستان و‌بلوچستان به غیر از محدوده بزرگ مس جانجا در شمال استان محدوده های مهم دیگری هم وجود دارد که توجه به این محدوده های معدنی در توسعه استان تاثیرگذار خواهد بود.

 

استاندار سیستان و بلوچستان هم در این دیدار گفت: معدن یکی از مهمترین مزیتها در سند توسعه استان به شمار می‌رود و با توجه به ظرفیتهای معدنی استان، شکوفایی این بخش پیشران توسعه استان محسوب می‌شود.

 

حسین مدرس خیابانی  در این جلسه افزود : با توجه به خشکسالی حاکم بر استان، توجه به بخش معدن استان که از مزیت‌های سیستان و بلوچستان است ، به معیشت مردم استان کمک بسزایی خواهد کرد.

 

وی ادامه داد: با توجه به اینکه معادن استان در مناطق دور افتاده و روستاها است، در کنار معادن، ایجاد صنایع معدنی وابسته، به معیشت روستائیان و همچنین محرومیت زدایی و توسعه مناطق دور افتاده استان کمک بسزایی خواهد کرد.

 

در  این جلسه قرار شد؛ به‌منظور تربیت نیروی انسانی ماهر جهت تراش انواع گوهر سنگ در استان سیستان و بلوچستان ، پنج کارگاه تراش گوهر سنگ در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرهای زابل، زاهدان، میرجاوه، خاش و سراوان  در مراکز فنی و حرفه‌ای شهرهای چابهار، قصرقند، نیک‌شهر، فنوج، دلگان و راسک تجهیز و راه‌اندازی شود.

 

همچنین احداث راه دسترسی معدن مس سیااستراگی به طول ۲۲ کیلومتر ، بررسی و احداث راه دسترسی از شهرستان نیمروز به معدن مس جانجای از محدوده سه راهی چاه‌خرما تا دهستان سفیدابه،  استحصال مواد معدنی از آی دریا در محدوده شهرستان چابهار با وسعت ۸۲۴کیلومترمربع  و آغاز عملیات اکتشافی در منطقه کوه بیرک سراوان با رعایت ملاحظات از دیگر مصوبات این جلسه بود.

 

دیدگاهتان را بنویسید