238697

معاون رییس‌جمهور: انتقال آب مجتمع مس به منطقه ویژه رفسنجان مشکلات را حل می‌کند

دنیای معدن- معاون امور مجلس رییس جمهور گفت: انتقال آب از مجتمع مس به منطقه ویژه رفسنجان مشکلات این منطقه بویژه در مورد پروژه های مس را حل می‌کند.

به گزارش دنیای معدن، سید محمد حسینی در دیدار مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان با وی با اشاره به پروژه انتقال آب خلیج فارس به مجتمع مس در این شهرستان افزود: انتقال آب از مجتمع مس به منطقه ویژه رفسنجان برای پروژه های موجود مس در این منطقه، مشکل کمبود آب منطقه را تا حد زیادی رفع می‌کند. 

حسینی ضمن اعلام حمایت معاونت امور مجلس رییس جمهور از سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان بیان داشت: با ارائه اطلاعات در مورد ظرفیت های منطقه به معاونت پارلمانی، کارها را پیگیری می‌کنیم.

وی ادامه داد: به دلیل اینکه این اقدامات اشتغال ایجاد می‌کند برای مسئولان انگیزه ایجاد می‌شود که سریع تر کار پیش برود.

معاون پارلمانی رییس جمهور اظهار داشت: باتوجه به کمبود آب و تک محصولی بودن رفسنجان این شهر باید به سمت صنعتی شدن پیش رود و مردم صرفا به امید محصول پسته ننشینند. 

باتوجه به کمبود آب و تک محصولی بودن رفسنجان این شهر باید به سمت صنعتی شدن پیش رود و مردم صرفا به امید محصول پسته ننشینند

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان نیز در این دیدار با بیان اینکه منطقه ویژه با مساحت ۲ هزار هکتار نیازمند ارتقای گمرک و زیرساخت است به رویکرد تعادلی وزارت نیرو پرداخت و گفت: ۲ خط لوله نفت از نزدیکی منطقه ویژه رفسنجان عبور می‌کند که باتوجه به وجود گمرک در منطقه، می توان صادرات نفت و فرآورده های نفتی را از منطقه ویژه داشته باشیم.

روح الله بهرامشاهی ضمن بیان اینکه پیگیر تاسیس پارک صنایع معدنی در این استان هستیم افزود: در این زمینه درخواست پشتیبانی برای وزارت راه و شهرسازی ارسال شده است همچنین کارگو ترمینال (پایانه بار هوایی) نیز در فرودگاه ایجاد می‌شود.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان اظهارداشت: افزود: باتوجه به نزدیکی مخازن و خطوط لوله نفت جنوب شرق به رفسنجان این ظرفیت وجود دارد که وزارت نفت در راستای مسئولیت اجتماعی خود کمک شایانی به رفسنجان و منطقه ویژه اقتصادی این شهر داشته باشد.

منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان در ۲۰ کیلومتری جنوب غربی شهر رفسنجان فعالیت دارد و بیش از یکهزار نفر در آن مشغول به کار هستند. 

رفسنجان در ۱۰۰ کیلومتری شمال غرب مرکز استان کرمان قرار دارد.

 

دیدگاهتان را بنویسید