238541

یک سوم واحدهای معدنی فعال لرستان با ۳۰ درصد ظرفیت کار می کنند

دنیای معدن - استاندار لرستان گفت: ۱۹۰ واحد معدنی تعطیل در استان وجود دارد و یک سوم واحدهای معدنی فعال نیز بین ۲۰ تا ۳۰ درصد ظرفیت خود کار می کنند.

به گزارش دنیای معدن، جمعه شب در نشست با فعالین اقتصادی لرستان با حضور وزیر صمت در سالن الغدیر فرمانداری سلسله با اشاره به مشکلات مالی و حقوقی برخی واحدهای صنعتی استان، اظهار داشت: برای پیگیری این مشکلات رایزنی های زیادی در سطح کلان صورت گرفته است اما چون طی سال های گذشته توجه اساسی به لرستان نشده نباید این انتظار را داشت که در یک سال همه این مشکلات حل شوند.

وی با اشاره به عزم دولت سیزدهم برای رفع مشکلات مناطق کمتر برخوردار، افزود: در سفر استانی رییس جمهور ۹ مصوبه امضا شد که ۶ مورد از آنها در حال انجام است اما سه مورد گرفتار مباحث حقوقی و مالی است که انتظار می رود مشکلات این واحدها هم رفع و رجوع شود.

زیویار با اشاره به بازدید وزرا و معاونین و دهها معاون وزیر از استان لرستان برای رفع این مشکلات، عنوان کرد: پیگیری هایی نیز از طریق مدیران استان با دستگاه های مرکز انجام شده که ماحصل این رفت و آمدها رفع بسیاری از این کاستی ها بوده است.

استاندار لرستان با اشاره به رفع مشکلات و فعالیت واحدهایی چون سیلیکون متال، نساجی بروجرد، کارخانه ساخت کاغذ از سنگ، لاستیک سازی، ماشین سازی و آهک هیدراته، تصریح کرد: وقتی از مشکلات صحبت می کنیم باید از امیدها و پیشرفت ها هم بگوییم.

وی عنوان کرد: بیش از ۵۰ سال است که به استان لرستان توجهی نشده و نباید انتظار داشته باشیم که همه مشکلات ظرف یکسال رفع و رجوع شوند.

زیویار با تاکید بر اینکه با تاکید بر اینکه وزیر صمت قطعا پیگیر مسائل و مشکلات صنعتی و اقتصادی لرستان هستند، افزود: قول مساعد از سوی وزیر صمت داده شده که طرحی که امروز در شهرستان سلسله مورد بازدید قرار گرفت در دولت سیزدهم به بهره برداری برسد.

 

دیدگاهتان را بنویسید