236766

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران

میزان منابع زمین‌شناسی معدن مس سونگون، از مرز 5 میلیارد تن عبور کرد

دنیای معدن-دکتر علی رستمی مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران گفت: میزان منابع زمین شناسی معدن مس سونگون، از مرز 5 میلیارد تن عبور کرد.

به گزارش دنیای معدن، دکتر رستمی با بیان این که معدن مس- مولیبدن پورفیری سونگون، یکی از مهمترین ذخائر مس - مولیبدن ایران است، گفت:  به حول و قوه الهی، بر اساس مطالعات ارزیابی و تخمین ذخیره انجام شده در سال جاری، بر پایه داده های اکتشافی جدید، گسترش جغرافیایی(طولی، عرضی و قائم) این کانسار و به تبع آن  منابع و ذخایر معدنی آن به طور مستمر در حال به روزرسانی و افزایش است.

وی با تاکید بر این که استفاده از روش‌های نوین اکتشافی و توسعه عملیات حفاری در  دو سال‌ اخیر، منجر به افزایش ذخیره این معدن شده است، اظهار داشت: تاکنون بیش از 260 هزار متر حفاری اکتشافی در این معدن و پیرامون آن به انجام رسیده است که با توجه به نتایج حاصله از حفاری بیش از 28 هزار متر گمانه اکتشافی جدید از ابتدای سال 1400 تاکنون و طبق آخرین مدلسازی و برآورد ذخیره انجام شده (در پایان مرداد ماه 1401) هم ا کنون میزان منابع زمین شناسی معدن مس سونگون از مرز 5 میلیارد تن عبور کرده است.

مدیرعامل شرکت مس ابراز امیدواری کرد: امید است در آینده نزدیک و با تکمیل فصل جدید کاوش و حفاری های عمیق شاهد افزایش بیشتر منابع این معدن ارزشمند باشیم.

 

دیدگاهتان را بنویسید