233983

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی آذربایجان شرقی:

زیرساخت های توسعه فاز دوم شرکت صنعتی و معدنی مولیبدن مس آذربایجان ایجاد می شود

دنیای معدن- مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه شرکت صنعتی و معدنی مولیبدن مس آذربایجان، بهمن ماه سال ۹۲ تأسیس و اولین فعالیت خود را در قالب احداث و بهره برداری از کارخانه آهک هیدراته اهر آغاز کرده است، گفت: زیرساخت های لازم برای طرح توسعه فاز دوم این شرکت ایجاد می شود.

به گزارش دنیای معدن، سیدمرتضی نیرومند اسکوئی، شامگاه دوشنبه در دیدار با مدیرعامل شرکت صنعتی و معدنی مولیبدن مس آذربایجان افزود: در راستای عمل به شعار سال و برای حمایت از طرح های دانش بنیان طرح توسعه فاز دوم شرکت صنعتی و معدنی مولیبدن مس آذربایجان که اولین و بزرگترین واحد تولید کربنات کلسیم رسوبی ( PCC) خاورمیانه است در فاز توسعه شهرک صنعتی اهر احداث می شود و این شرکت از اجرای این طرح استقبال می کند.

وی با اشاره به رسالت شرکت شهرک های صنعتی در راستای حمایت از سرمایه گذاران و صنایع برای توسعه و آبادانی شهرک های صنعتی استان، اظهار داشت: استقرار شرکت صنعتی و معدنی مولیبدن مس آذربایجان و احداث کارخانه آهک هیدراته در شهرک صنعتی اهر زمینه ایجاد اشتغال برای جوانان دانش آموخته منطقه را فراهم کرده است.

نیرومند اسکوئی، ادامه داد: اجرای این طرح ها همچنین موجب رونق تولید در بخش صنعت و معدن این شهرستان شده است و این شرکت برای توسعه چنین واحدهایی در شهرک های صنعتی استان زیرساخت های لازم را فراهم می کند.

مدیرعامل شرکت صنعتی و معدنی مولیبدن مس آذربایجان نیز در این دیدار با ارایه گزارشی از فعالیت های این شرکت گفت: در سال گذشته که از سوی رهبر معظم انقلاب، سال رونق تولید نامگذاری شده بود این شرکت با شکست رکورد تولید آهک و جلوگیری از تولید کلوخه توانست گامی در عمل به شعار سال بردارد.

سیدجلال عطایی، افزود: اگر زیرساخت های لازم فراهم شود با احداث کوره فاز ۲ کلسیناسیون، ظرفیت تولید این کارخانه ارتقا می یابد و در نهایت با تولید PCC که مجوز طرح توسعه آن از سوی سازمان صمت استان برای سرمایه گذاری ۱۲ میلیون یورویی برای تولید محصول دانش بنیان صادر شده است، شرایط برای جلوگیری بخشی از واردات این محصول دانش بنیان فراهم می شود.

وی طرح توسعه و تولید محصول دانش بنیان PCC را از ضرورت های مهم برای تکمیل زنجیره کارخانه آهک هیدراته اعلام کرد و اظهار داشت: با احداث این مجموعه ضمن اشتغال آفرینی، امکان تحقق واقعی شعار تولید دانش بنیان نیز فراهم می شود.

در حال حاضر فعالیت های شرکت صنعتی و معدنی مولیبدن مس آذربایجان در منطقه ارسباران به دو حوزه معدن آهک گوره درق و کارخانه آهک هیدراته اهر تقسیم می شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید