231787

تکمیل زنجیره تولید در فولاد، مس، زغال‌سنگ و روی باید مورد توجه جدی قرار گیرد

دنیای معدن: نماینده کرمان در مجلس‌شورای‌اسلامی‌ در نشست مشترک مجمع نمایندگان و استاندار کرمان با وزیر صمت، توجه به استفاده از فناوری اطلاعات و انتقال تکنولوژی را از مهم‌ترین اقدامات پیشروی وزارت صمت دانست و گفت: موضوع تکمیل زنجیره تولید در فولاد، مس، زغال‌سنگ و روی باید به‌صورت جدی مورد توجه قرار گرفته و بررسی شود.

به گزارش دنیای معدن، حجت‌الاسلام حسین جلالی تصریح کرد: توجه به زنجیره تکمیل به ایجاد اشتغال و توسعه متوازن استان کمک خواهد کرد.

وی گفت: اگر تمرکززدایی از تهران به‌تمامی دفاتر مرکزی و اصلی در استان‌ها انجام شود، می‌تواند به عملیاتی شدن طرح آمایش صنعت معدن و تجارت در استان‌ها و شهرستان‌ها کمک شایان توجهی کند.

حجت‌الاسلام جلالی افزود: باید در بحث سرمایه‌گذاری، تأمین زیرساخت‌ها و مواد اولیه موردتوجه جدی باشد، برای مثال مجوز رمز ارزها به افراد اعطاشده درحالی‌که به خاطر نبود برق با مشکل مواجه شده‌اند؛ بنابراین لازم است از ابتدا تضمینی برای سرمایه‌گذار ایجاد کنیم.

وی با تأکید بر ضرورت به‌کارگیری حداکثری نیروی انسانی بومی در واحدهای صنعتی و معدنی استان کرمان و گفت: باید اولویت جذب نیرو در استان با نیروهای بومی به‌ویژه افراد متخصص باشد.

نماینده کرمان در مجلس‌شورای‌اسلامی‌ با اشاره به اکتشافات معدنی جدید در استان گفت: کمربند کانسارهای مس از جنوب‌شرق تا شمال‌غرب کشور یک پهنه گسترده است و اکتشافات می‌تواند به وضعیت استان کمک کند.

حجت‌الاسلام جلالی اضافه کرد: اکنون از فناوری‌های پیشرفته و سازگار با محیط‌زیست در واحدهای صنعتی و معدنی استفاده می‌شود که در تولید انرژی نیز تأثیرگذار است و با توجه به موقعیت استان در بهره‌‌مندی از آفتاب، امکان احداث ابر نیروگاه‌های خورشیدی با شرایط اقلیمی مناسب منطقه، وجود دارد.

وی تصریح کرد: با توجه به کاهش ذخایر آبی کشور می‌توان به تغییر الگوی صنعت کشت در سطح استان توجه کرد و از ذخایر آبی استان برای توسعه سرمایه‌گذاری صنعتی و معدنی بهره برد.

نماینده کرمان در مجلس‌شورای‌اسلامی‌ با اشاره به خسارت ۹ هزار میلیاردی سرما به محصولات کشاورزی استان، توجه به توسعه صنایع نیروگاهی را مهم دانست و گفت: با توجه به این‌که بیش از ۷۰ صنایع معدنی در استان داریم، ساخت و مونتاژ ماشین‌آلات معدنی سنگین بسیار مهم است و جزو زیرساخت‌های استان به شمار می‌آید.

جلالی با تأکید بر ضرورت همکاری دولت و مجلس در اجرای طرح توزیع متوازن صنایع در مناطق مختلف کشور، تصریح کرد: اکنون در یکی از شهرهای استان ۲۹۶ طرح نیمه‌تمام وجود دارد که با اجرای درست طرح آمایش می‌توانیم این موارد را ساماندهی کنیم.

 

دیدگاهتان را بنویسید