230450

ثبت کمترین تولید مس شیلی در ژانویه از سال 2011 ،یکی دیگر از نشانه های افزایش قیمت مس

دنیای معدن- بلومبرگ: شیلی بزرگترین کشور تولیدکننده مس، به تازگی کمترین تولید خود را در ژانویه از سال 2011 تا کنون به ثبت رساند که جدیدترین نشانه صعود بازارهای جهانی فلزات است.

به گزارش دنیای معدن، اداره آمار شیلی روز دوشنبه 28 فوریه گزارش داد که تولید در ماه گذشته 15 درصد نسبت به دسامبر و 7.5 درصد نسبت به ژانویه 2021 کاهش یافته است. این اداره دلیل روشنی برای این کاهش ارائه نداد.

مطمئناً، تولید شیلی در سال جدید کمتر خواهد بود و این کاهش بسته به اینکه معادن با بخش‌هایی از ماده معدنی با کیفیت بالاتر یا پایین‌تر مواجه شوند، می‌تواند فروکش کند. اما ممکن است بیشتر از تولید نسبتا کم ژانویه به میزان   429.923 تن باشد.

برخی معادن ممکن است به عملیات خاکبرداری و تعمیراتی که در طول همه گیری به تعویق افتاده بود، بپردازند. برای مثال مالک کودلکو روز جمعه گفت، یک برنامه تعمیر و نگهداری در واحد ذوب Chuquicamata تولید فلز تصفیه شده را در اواخر امسال محدود خواهد کرد.

آقای Juan Carlos Guajardo رئیس شرکت مشاوره Plusmining می گوید که پس از بیش از یک دهه خشکسالی، کمبود آب ممکن است در فعالیت های مرکزی شیلی نیز نقش داشته باشد. در همین زمان، باران‌های فصلی در طول به اصطلاح زمستان ممکن است بر برخی فعالیت های شمالی دور دست در ارتفاعات تأثیر بگذارد.

به هر دلیلی، رکود تولید شیلی در ژانویه به دنبال کاهش 1.9 درصدی سال گذشته، برای بازار جهانی که با موجودی کم و قیمت‌های بالا روبرو است، شرایط خاصی را ایجاد و ترمیم اندکی را فراهم کرده است.جعفری طهرانی

 

دیدگاهتان را بنویسید