227682

خودروهای برقی تا سال 2030 حدود 73 درصد از تقاضای لیتیوم را به خود اختصاص خواهند داد

دنیای معدن - بلومبرگ: آژانس مس شیلی Cochilco هفته گذشته اعلام کرد که صنعت خودروهای الکتریکی (EV) بر تقاضای لیتیوم در سال‌های آینده حکمفرمایی خواهد کرد و تقریباً سه چهارم از مصرف این فلز باتری تا سال 2030 را به خود اختصاص خواهد داد، درحالی که این عدد در سال 2020 فقط 41 درصد بود.

به گزارش دنیای معدن، براساس اعلام این سازمان صنعتی، هیدروکسید لیتیوم نقش اصلی را ایفا خواهد کرد و تا پایان دهه به 56 درصد از کل مصرف در مقابل 44 درصد برای کربنات خواهد رسید.

کوچیلکو گفت که این تغییر را می توان عمدتاً به اولویت رو به رشد تولیدکنندگان برای کاتدهای فشرده نیکل توجیه کرد که تمایل به استفاده از هیدروکسید به جای کربنات را دارند.

این سازمان تخمین می زند که تقاضای تلفن های همراه، رایانه ها و تبلت ها و سایر کالاهای مصرفی در سال 2030 به 411,000 تن خواهد رسید، در حالی که این میزان برای سال جاری فقط 79,000 تن است.

شیلی که در حال حاضر بزرگترین تولیدکننده مس در جهان است، در تلاش است تا بخشی از سهم بازاری را که در سال 2018 به استرالیا از دست داده بود، به دست آورد. این کشور سال گذشته، حدود 18,000 تن لیتیوم تولید کرد که بسیار کمتر از حدود 40,000 تن تولید شده در استرالیاست.

هر دو عنصر مس و لیتیوم از جمله کامودیتی های مورد علاقه هستند زیرا هر دو در خودروهای الکتریکی و زیرساخت ها برای پشتیبانی از سایر فناوری های سبز استفاده می شوند.

دولت مستعفی رئیس جمهور Sebastián Piñera در ماه اکتبر از شرکت های خصوصی برای افزایش تولید لیتیوم به 400,000 تن در سال دعوت کرده بود. با این حال، این طرح بحثی را در میان مردم شیلی به راه انداخته است که در مورد خطرات اجتماعی و زیست محیطی استخراج لیتیوم اختلاف نظر دارند.جعفری طهرانی

 

دیدگاهتان را بنویسید