226183

تحقق افزایش تولید شرکت ملی مس

دنیای معدن: شرکت مس در ۸ ماه نخست سال جاری، در تولید کاتد مس نسبت به برنامه پیشی گرفت و رشد ۵درصدی را در کارنامه خود به ثبت رساند، به‌طوری‌که طی این بازه زمانی با عملکرد ۱۹۱ هزار و ۷۸۵ تنی از برنامه ابلاغی ۱۸۲هزار و ۶۸۵ (افزایش ۹هزار و ۱۰۰ تنی)، عبور کرد.

به گزارش دنیای معدن، مدیر امور برنامه‌ریزی و نظارت با ارائه گزارش تولید ۸ ماه نخست سال جاری گفت: کل استخراج شرکت مس از ابتدای سال تاکنون ۱۳۵ میلیون و ۶۱۷ هزار تن بوده که بر اساس عملکرد معدنی از برنامه جلوتر بوده و رشد ۸ درصدی را ثبت کرده است.

سعد عبدی با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون ۸۱۹ هزار و ۸۱۶ تن کنسانتره مس تولید شده، افزود: میزان تولید کنسانتره مس نسبت به برنامه ۵درصد رشد داشته که به‌نوبه خود یک رکورد تلقی می‌شود.

وی  در ادامه با تاکید براینکه گزارش تولید بر اساس فعالیت در پنج معدن صورت گرفته، گفت: عملکرد در معادن مس سرچشمه، مس میدوک، مس سونگون، ایجو و چهل کوره منجر به ثبت رکوردهای مورد نظر شده است.

مدیر امور برنامه‌ریزی و نظارت در ادامه میزان رشد تولید کنسانتره مولیبدن را در این بازه زمانی ۱۴درصد اعلام کرد و افزود: میزان تولید کنسانتره مولیبدن در این مدت بالغ بر ۵هزار و ۳۰۷ تن است.

وی با بیان اینکه در تولید آند نسبت به برنامه نیز ۷درصد رشد داشته‌ایم، میزان آند تولیدی را ۲۳۷ هزار و ۵۴۶ تن اعلام کرد و گفت: میزان تولید طبق برنامه ۲۲۲ هزار و ۵۹۰ تن تعیین شده بود که خوشبختانه در این مورد هم جلوتر از برنامه عمل کرده‌ایم.

مدیر امور برنامه‌ریزی و نظارت در ادامه با اشاره به رشد ۴درصدی تولید مس محتوای معدنی (مهم‌ترین شاخص تولید شرکت‌های معدنی) در ۸ ماهه سال جاری، توضیح داد: طبق برنامه میزان تولید مس محتوی ۱۹۱ هزار و ۳۹۹ تن پیش‌بینی شده بود که این رقم با رشد ۴ درصدی به ۱۹۸ هزار و ۳۲۰ تن رسید.

وی در رابطه با دیگر تولیدات شرکت گفت: در حوزه تولید اسید سولفوریک و لجن الکترولیزی حاوی طلا و نقره نیز رکوردهای بی‌نظیری در این مدت ثبت شده است.

 

دیدگاهتان را بنویسید