223101

شرکت سرمایه‌گذاری مس سرچشمه افزایش سرمایه می‌دهد

دنیای معدن: گزارش بازرس قانونی درخصوص افزایش سرمایه شرکت سرمایه‌گذاری مس سرچشمه از مبلغ ۵.۱۰۰ میلیارد ریال به مبلغ ۷.۶۵۰ میلیارد ریال (معادل ۵۰ درصد سرمایه کنونی از محل سود انباشته) در ۲۵ مهر ۱۴۰۰ صادر شد و همزمان به سازمان بورس اوراق بهادار جهت کسب مجوز ارسال شد. پس از تصویب توسط آن سازمان، تمامی اقدامات لازم برای ثبت افزایش سرمایه به قید فوریت پیگیری خواهد شد.

به گزارش دنیای معدن، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری مس سرچشمه با بیان این مطلب  به بیان گزارشی در خصوص عملکرد ۶ ماهه دوره مالی منتهی به ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ هلدینگ سرمایه‌گذاری مس سرچشمه و افزایش سرمایه این شرکت پرداخت.   

میلاد شمس   در خصوص عملکرد دوره مالی ۶ ماهه منتهی به ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ افزود: هلدینگ سرمایه‌گذاری مس سرچشمه بر اساس صورت‌های مالی حسابرسی نشده شرکت‌های گروه طی دوره ۶ ماه اول سال ۱۴۰۰ مبلغ حدود ۲.۱۰۰.۰۰۰ میلیون ریال سود خالص داشته است که پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال حداقل سود محقق شده سال ۱۳۹۹ ( مبلغ ۴.۲۹۲.۶۷۹ میلیون ریال) به‌‌رغم کاهش سود فروش سرمایه‌گذاری با توجه به شرایط بازار، تحقق یابد.  به گفته وی، سود شرکت سرمایه‌گذاری مس سرچشمه (سود شرکت اصلی)  با توجه به ماهیت شرکت و اینکه عمده درآمد آن سود سهام است در نیمه دوم سال با توجه به مجمع شرکت‌های فرعی و وابسته شناسایی می‌شود.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری مس سرچشمه همچنین افزود: هزینه‌های عمومی اداری سال ۹۹ شرکت اصلی بر اساس صورت‌های مالی حسابرسی شده مبلغ ۱۹۱.۵۶۸ میلیون ریال و هزینه عمومی اداری دوره ۶ ماهه سال ۱۳۹۹ مبلغ ۸۰.۵۸۱ میلیون ریال بوده است که بهای تمام شده پروژه فلوتاسیون سرباره تسهیم شده است. هزینه عمومی اداری دوره منتهی به ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ مبلغ ۱۱۳.۰۴۰ میلیون ریال است که با توجه به افزایش ۳۰ تا ۴۰درصدی حقوق و دستمزد و تورم کشور افزایش چندانی نداشته است.  شمس در پایان گفت: اکثریت سهامداران حقیقی شرکت سرمایه‌گذاری مس سرچشمه، بازنشستگان و شاغلان مجموعه شرکت ملی صنایع مس ایران هستند که به قابلیت‌ها و ظرفیت‌های شرکت واقف هستند که بنده و همکارانم در مجموعه هلدینگ سرمایه‌گذاری مس سرچشمه با تمام قوا در تلاش هستیم که بتوانیم با استعانت از الطاف بیکران الهی امانتدار حقوق ذی‌نفعان باشیم.

 

دیدگاهتان را بنویسید