223038

آغاز عملیات اجرایی ساخت کارخانه فرآوری مس جان جا

دنیای معدن: رییس مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان در مجلس شورای اسلامی از آغاز عملیات اجرایی ساخت کارخانه فرآوری مس جان جا خبر داد.'

به گزارش دنیای معدن، محمد سرگزی نماینده مردم زابل، زهک، هیرمند، نیمروز و هامون و رییس مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان در مجلس شورای اسلامی از آغاز عملیات اجرایی ساخت کارخانه فرآوری مس جان جا خبر داد.

براساس این گزارش؛ این نماینده مجلس در دوره یازدهم در این خصوص گفت: با شروع مجلس یازدهم، ذخایر معدنی به عنوان یکی از پتانسیل های بالقوه منطقه مورد توجه ویژه قرار گرفت.

وی افزود: ایجاد اشتغال از جمله موضوعاتی بود که مردم حوزه سیستان از بنده انتظار داشتند، تجلی این انتظار و امیدواری مردم در پای صندوق های رای نمایان شد.

سرگزی بیان کرد: با توجه ویژه به ظرفیتهای سیستان ایجاد اشتغال پایدار و توسعه عمرانی در منطقه به عنوان اولویت کاری قرار گرفت و در شروع کار به ذخایر معدنی حوزه سیستان توجه ویژه صورت گرفت که یکی از نقاط مورد توجه، معدن مس جان جا بود که علی رغم پتانسیل بالا و ذخایر معدنی قابل ملاحظه به آن توجه چندانی نشده بود.

وی ادامه داد: ایجاد کارخانه فرآوری مس در منطقه که به صورت مستقیم و غیر مستقیم بیش از سه هزار شغل ایجاد خواهد کرد و تاثیر به سزایی در توسعه منطقه و کاهش نرخ بیکاری حوزه سیستان خواهد داشت.

این نماینده مجلس در دوره یازدهم افزود: حال پس از گذشت ۱۶ ماه از آغاز به کار مجلس یازدهم بعد از پیگیری های صورت گرفته جهت تحویل زمین و ایجاد زیر ساخت لازم، عملیات اجرایی احداث کارخانه فرآوری مس در حوزه سیستان آغاز گردید.

نماینده مردم زابل، زهک، هیرمند، نیمروز و هامون در مجلس خاطرنشان کرد: پس از بازگشایی و فعال شدن بازارچه های مرزی، احداث این کارخانه نیز در راستای ایجاد اشتغال پایدار و رونق اقتصادی منطقه در کارنامه بنده قرار خواهد گرفت تا شاهد روزهای بهتری برای سیستان و سیستانیان عزیز باشیم./

 

دیدگاهتان را بنویسید