222781

اولین کارگاه آموزشی اپراتور حفاری معادن کشور در بیجار افتتاح شد

دنیای معدن: اولین کارگاه آموزشی اپراتور حفاری معادن کشور، با حضور نماینده بیجار در مجلس شورای اسلامی و جمعی دیگر از مسوولان در این شهر افتتاح شد.

به گزارش دنیای معدن، این کارگاه آموزشی با ۲۱۲ ساعت آموزش، به ۲ بخش تئوری با ۵۸ ساعت و بخش عملی با ۱۵۴ ساعت برنامه ریزی شده است و در مجتمع فنی و حرفه ای شهید حبیبی شهر بیجار برگزار می شود.

نماینده مردم شهرستان بیجار در مجلس شورای اسلامی روز پنجشنبه در آیین افتتاح این کارگاه آموزشی گفت: با توجه به نیاز کشور به متخصصین معن و همچنین ظرفیت معادن عظیم در شهرستان بیجار، اولین کارگاه آموزشی حفاری معدن کشور در بیجار افتتاح شد.

علیرضا زندیان اظهار داشت: بخش های کشاورزی و معادن در شهرستان بیجار از جمله زیر ساخت های طبیعی این منطقه محسوب می شود و باید مسوولان توجه و دقت بیشتری به این موضوع داشته باشند.

نماینده مردم شهرستان بیجار اضافه کرد: نیاز امروز کشور به متخصص حفاری معدن، بیش از ۲ هزار نفر در سال است که این نیروی کار به صورت واردات از کشورهای همسایه و با قیمت های نجومی تامین نیاز می شود.

او با اشاره به اینکه وجود معادن در شهرستان بیجار می تواند در ایجاد اشتغال ثابت و درآمد نقش موثری ایفا کند، گفت: اگر با تربیت و آموزش نیروهای حفاری معدن، معادن بیشتری شروع به فعالیت کنند، تولید ناخالص کشور افزایش می یابد و در ادامه همانند زنجیره فولاد می تواند اشتغالزایی جوانان را در پی داشته باشد.

زندیان یادآور شد: در استان کردستان ۲۰ واحد معدن ظرفیت حفاری دارد که در صورت کسب رتبه قبولی دانش آموختگان این دوره فنی حرفه ای در بیجار، می توانند به صورت تضمینی در شرکت های حفاری معدن استخدام شوند.

وی گفت: بخش کشاورزی شهرستان بیجار نیز همانند بخش معادن نیازمند یک حرکت جهادی است که پیگیری ایجاد مرکز تحقیقات کشاورزی و اخذ مجوزهای لازم و اعتبارات مورد نیاز در دستور کار قرار دارد.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان کردستان هم در این آیین گفت: جامعه ای توسعه خواهد یافت که نیروی کار توسعه یافته تربیت کند، چراکه اهمیت مهارت در کنار دانش تئوری از ضروریت های جامعه است.

سید جمیل احمدی اظهارداشت: سازمان فنی و حرفه ای سالانه در مسابقات ملی مهارت در کسب مقام های اول پیشتاز بوده است و استان کردستان در ۲ سال پیاپی مقام اول را کسب کرده است.

وی با اشاره به اینکه افزایش نرخ بیکاری به علت عدم آموزش های فنی و حرفه ای است، افزود: شهرستان بیجار پتانسیل بالایی برای اشتغال دارد و آموزش های فنی و حرفه ای می تواند در افزایش مهاجرت معکوس به منطقه نقش موثری ایجاد کند.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان کردستان گفت: شهر بیجار اولین مرکز آموزشی اپراتوری حفاری کشور را امروز افتتاح می کند و دومین کارگاه در استان یزد به بهره برداری خواهد رسید.

او تاکید کرد: برای تامین تجهیزات مورد نیاز کارگاه آموزشی با توجه به اینکه بخش عملی در معادن شهرستان بیجار برگزار می شود، بخش آموزش تئوری نیازمند چهار میلیارد ریال است.

شهرستان ۸۹ هزار نفری بیجار در ۱۴۲ کیلومتری شرق شهر سنندج مرکز استان کردستان قرار دارد.

 

دیدگاهتان را بنویسید