222258

کودلکو در پی سیگنال های صعودی و خوش بینانه، پرمیوم مس اروپا را 31 درصد بالا می برد

دنیای معدن: بلومبرگ/فست مارکتز (متال بولتن): کودلکو Codelco پیشنهاد داد تا عرضه مس به مشتریان اروپایی با پرمیوم 128 دلار در سال آینده صورت گیرد و این نشان می دهد که بزرگترین معدنکار مس جهان انتظار دارد تقاضای قوی ادامه یابد.

به گزارش دنیای معدن، کودلکو پرمیوم سالانه خود را حدود 30 دلار در هر تن افزایش داده است. این پیشنهاد 5 دلار بالاتر از پرمیوم اعلام شده توسط تولیدکننده پیشرو اروپایی یعنی Aurubis است.

این معدنکار پیشنهادات قیمتی خود را در آغاز هفته معاملاتی بورس فلزات لندن زمانی که تولیدکنندگان، مصرف کنندگان و تجار در پایتخت بریتانیا گرد هم آمده بودند تا برای عرضه های سال آینده مذاکره کنند، مطرح کرد.

در حالی که تقاضای مس رو به رشد است تورم افسار گسیخته و بحران جهانی انرژی درحال افزایش است و چشم انداز رشد فلز سرخ را کاهش می دهد. افزایش نرخ حمل و نقل نیز هزینه های عرضه کنندگانی همچون کودلکو را افزایش داده است.

یک خطر اصلی برای تولیدکنندگان این است که اقتصاد جهانی وارد دوره رکود تورمی شود یعنی جایی که تقاضا در بخش هایی مانند کالاهای مصرفی و ساختمانی کاهش می یابد ولی قیمت مواد اولیه همچنان سر سختانه بالا می ماند.

با این وجود با توجه به حمایت های مالی بی سابقه ای که اکنون از پروژه های تجدیدپذیر با تمرکز بر فلزات صورت می گیرد تولیدکنندگان از خطر پیشی گرفتن تقاضا از عرضه نیز آگاه هستند.

شرکت Nexans یکی از بزرگترین تولیدکنندگان کابل گفته است در بازیافت مس فعالتر خواهد شد تا خود را در برابر کمبودهای آینده مصون نماید.

جعفری طهرانی

دیدگاهتان را بنویسید