251536

فولاد ضد زنگ‌ «آستنیتی» برای اولین بار در کشور تولید شد

دنیای معدن- رئیس فنی ناحیه فولادسازی و ریخته‌گری مداوم فولاد مبارکه گفت: برای نخستین بار در کشور تختال فولاد زنگ‌نزن «آستنیتی» گرید ۳۱۶ در اصفهان تولید شد.

به گزارش دنیای معدن، محمدعلی شفیعی روز یکشنبه گفت: با تلاش جمعی مدیریت و کارکنان بار دیگر راهبرد تولید فولادهای خاص در شرکت فولاد مبارکه اصفهان با تولید تختال فولاد زنگ‌نزن «آستنیتی» گرید ۳۱۶ به ثمر نشست.

وی ادامه داد: این موفقیت در حالی به دست آمد که تجهیزات و امکانات موجود در ناحیه فولادسازی و ریخته‌گری برای تولید این نوع گریدهای پرآلیاژ طراحی نشده‌اند و کارکنان توانمند این ناحیه با همکاری واحدهای پشتیبانی با دانش فنی و خلاقیت، موفق به تولید تختال یکی از پرمصرف‌ترین و پرآلیاژترین گریدهای فولاد زنگ‌نزن شدند.

وی خاطرنشان کرد: فولاد زنگ‌نزن ۳۱۶ کاربرد ویژه‌ای در صنایع مختلف دارد و مقاومت به خوردگی بالایی در محیط‌های کاری کلریدی، اسیدی ملایم و آلوده دریایی دارد.

 تختال (اسلب) بیشتر برای تولید محصولات تخت فولادی، مانند کُویل یا ورق‌های فولادی استفاده می‌شود که در صنعت ماشین سازی و ماشین‌آلات سنگین کاربرد دارد.

تولید تختال فولادهای زنگ‌نزن اولین گام در جهت تولید ورق‌های زنگ‌نزن است و در ادامه، جهت بومی‌سازی این محصولات در کشور باید فرایندهای نورد گرم و نورد سرد برای این منظور در کشور توسعه یابند.

 

دیدگاهتان را بنویسید