249724

پروژه تعمیرات اساسی دیوار بتنی تَل سرباره کوره بلند شماره ۱ و ۲

دنیای معدن: محمد روشن ضمیر فورمن کارگاه سرباره بخش کوره بلند با اعلام این خبر گفت : دو کارگاه دانه بندی سرباره و دو کارگاه تَل از جمله بخش های کوره بلند شماره ۲ محسوب می شوند که تخلیه کامل پاتیل های سرباره کوره بلند و عودت آن ها به کوره جهت حفظ روند تولید در این قسمت انجام می گیرد.

به گزارش دنیای معدن، وی افزود : زمانی که صحبت از تَل سرباره می شود عملاً اشاره به دیوار تَل است که باید مقاومت در برابر سوختگی با مواد مذاب و تحمل لوکوموتیو به اضافه پاتیل های حمل سرباره به هنگام تخلیه را داشته باشد لذا استحکام آن بسیار مهم است و با توجه به اینکه در حالت نرمال نیاز است هر دو تَل آماده به کار باشند می بایست در کمترین زمان و با بهترین کیفیت بازسازی و در مدار تولید قرار گیرند. 

روشن ضمیر با اشاره به اینکه در حالت نرمال کوره بلند، یکی از تَل ها همیشه به تخلیه مذاب و تَل دوم به تخلیه و بارگیری سرباره سرد شده اختصاص دارد، افزود : در زمان تعمیرات اساسی که تَل شماره ۲ در حال اجرا است عملاً ۵۰ درصد کارگاه تحت تعمیر اساسی است که در تَل شماره ۱ می بایستی به طور همزمان عملیات تخلیه مذاب جمع آوری و بارگیری انجام شود. در این خصوص با تمهیدات بعمل آمده و لطف خداوند هم اکنون که پانزدهمین روز از تعمیرات اساسی می باشد تا کنون هیچ گونه حادثه تجهیزاتی و انسانی نداشتیم و فرایند تخلیه مذاب و بارگیری سرباره و تعمیرات اساسی در حال اجرا می باشد.

وی از معاونت بهره برداری، مدیریت بخش کوره بلند و همکاران مدیریت نت راه و ساختمان، نت مکانیک، امور فنی و برنامه ریزی تولید، مدیریت راهبری ، راه آهن و ایمنی و آتش نشانی که در این زمینه کمال همکاری را داشتند، تشکر و قدردانی کرد.

هادی محرابی تکنیسین مکانیک کوره بلند نیز ادامه داد : در این طرح بازسازی تَل سرباره، نفرات مکانیک برای دیواره های سرباره ابتدا برش کاری میلگردهای ضایعاتی و پس از آن تخریب برش کاری آنها را انجام دادند و چک پلیت ها و صفحه های زیر ستون ها را جوش کاری و آماده نمودند، همچنین برای مونتاژ ستون ها این میلگردها و چک پلیت ها را آماده سازی کردند.  

محمود محمدی فورمن مدیریت راهبری ماشین آلات نیز گفت : با توجه به درخواست مدیریت کوره بلند در خصوص تخریب دیوار بتی سرباره کوره دو، بیل مکانیکی و مکانیزم مورد نیاز شامل دو عدد بیل ۲۲۰ کوماتسو و ... در دو شیفت بدین منظور فعال بودند و این تخریب مطابق با گراف زمان بندی انجام گرفت و همچنین ضایعات به محل مورد نظر منتقل گردید.

جعفر نوروزی مهندس عمران و سازه در مدیریت امور فنی و برنامه ریزی تولید نیز گفت : با توجه به شرایط خورندگی این محیط، دیواره تل سرباره چند سال یک بار نیاز به بازسازی دارد که در این راستا مدیریت های امور فنی و برنامه ریزی تولید و کوره بلند طرحی را ارائه نمودند و پروژه از یکم آذرماه آغاز گردید.

وی افزود : این پروژه هم اکنون از پیشرفت ۴۰ درصدی و جلوتر از گراف برخوردار است و امیدواریم در طرح فعلی این دیوار از استحکام بالاتری برخوردار شود.

مجتبی رجب زاده فورمن عمران و نظارت بر پیمان های مدیریت نت راه و ساختمان نیز گفت : در خصوص تخریب این دیواره، محاسبات و احجام لازم مشخص گردید و از یکم آذرماه عملیات خاکبرداری و تخریب بر اساس گراف زمان بندی آغاز شد و انشاا... این طرح بدون مشکل و در زمان مقرر به پایان می رسد.

 

دیدگاهتان را بنویسید