249434

رئیس پارک علم و فناوری استان هرمزگان در همایش «فولادی شو»:

خلا حضور شرکت‌های دانش‌بنیان در استان هرمزگان با «فولادی شو» پر می‌شود

دنیای معدن: رئیس پارک علم و فناوری استان هرمزگان گفت: استان هرمزگان با وجود استقرار صنایع فراوان و ظرفیت بالا، خلا حضور شرکت‌های دانش‌بنیان را دارد و امیدوار هستیم با برگزاری ششمین همایش «فولادی شو» این خلا پر شود.

به گزارش دنیای معدن از روابط عمومی شرکت فولاد هرمزگان، علیرضا نصیری در ششمین همایش فولادی شو در شهر بندرعباس بیان کرد: در زیست‌بوم نوآوری در استان هرمزگان با توجه به ظرفیتی که از لحاظ بازار حوزه‌های مختلفی از صنعت فولاد تا صنایع نفت و گاز و صنایع حوزه دریایی دارد، خلا حضور شرکت‌های دانش‌بنیان بسیار حس می‌شود.

وی افزود: استان هرمزگان به لحاظ اکوسیستم شرکت‌های کوچک و متوسط خلا شرکت‌های دانش‌بنیان را دارد. وجود شرکت‌های بزرگ می‌طلبد که شرکت‌های کوچک و متوسط در خصوص خدمات مختلف برای این شرکت‌ها شکل بگیرند. در این خصوص پارک‌های علم و فناوری با توجه به شرکت‌های دانش‌بنیان و علم‌محور بودن آن‌ها اهمیت بیشتری دارند و ارزش افزوده بیشتری ایجاد می‌کنند.

رئیس پارک علم و فناوری استان هرمزگان خاطرنشان کرد: ما چاره‌ای نداریم جز اینکه در حوزه این زیست‌بوم فعالیت و زیرساخت‌های لازم را فراهم کنیم. در این راستا شرکت فولاد هرمزگان جزو پیشگامان ایجاد این زیست‌بوم بوده است. زمانی که پارک علم و فناوری در استان هرمزگان شکل گرفت، شرکت فولاد هرمزگان از همان ابتدا از این پارک حمایت کرد. همچنین صندوق پژوهش و فناوری استان با سهامداری عمده فولاد هرمزگان شکل گرفت که یکی از یکی از بهترین ترکیب‌های صندوق‌های نوآوری و پژوهش استانی در کشور است. تاکنون این صندوق عملکرد خوبی داشته است و باید از شرکت فولاد هرمزگان تشکر کرد.

نصیری با اشاره به برنامه‌های فولادی شو، تصریح کرد: در رویداد فولادی شو دو اتفاق می‌افتد؛ در روز نخست جلسات B2B با شرکت‌های فناور استان‌های جنوبی کشور تشکیل خواهد شد و امیدوار هستیم این جلسات منجر به قرارداد شود. البته در پارک علم و فناوری، شرکت فولاد هرمزگان جلسات زیادی با شرکت‌های فناور برگزار کرده است و ارتباط بسیار خوبی میان دانش‌بنیان‌ها با فولاد هرمزگان به وجود آمد. این شرکت توانسته است به بسیاری از شرکت‌های دانش‌بنیان کمک کند و موجب رشد آن‌ها شود. روز چهارشنبه نیز دمودی است که شرکت‌ها محصولات خود را معرفی می‌کنند و امیدوار هستیم منجر به قرارداد سرمایه‌گذاری شود.

وی در پایان با بیان اینکه صندوق استان هرمزگان عمر کوتاهی دارد و هنوز سرمایه‌گذاری را فعال نکرده است، تصریح کرد: علاقمند هستیم تا سرمایه‌گذاری مشترکی را با شرکت پشتیبانی فناوری و نوآوری فولاد مبارکه داشته باشیم تا تجربیاتی در این زمینه برای صندوق حاصل شود و ریسک این سرمایه‌گذاری‌ها با فولاد مبارکه کاهش یابد. امیدوار هستیم روند رشد بوم نوآوری با شیب بیشتری طی شود و بتوانیم در این زیست‌بوم ارزش افزوده بیشتری را با کمک هم ایجاد کنیم.

 

دیدگاهتان را بنویسید