248005

نقش «ورق خودرو چهار محال و بختیاری» در کیفیت بدنه خودرو‌ها

دنیای معدن: شرکت ورق خودرو چهار محال و بختیاری حدود ۲۵ درصد از نیاز صنعت خودروی کشور به ورق را تامین می‌کند و نقش مهمی در توسعه صنعت خودروسازی دارد.

به گزارش دنیای معدن، صنعت خودروی کشور در تلاش است تا محصولی با کیفیت را به بازار عرضه کند. این در حالی است که بارها مصرف کننده نهایی یعنی مردم، نسبت به کیفیت محصولات عرضه شده نقد های بسیاری داشته اند. بخشی از این نقدها به این دلیل است که خودرو گران اما کیفیت لازم را به همراه ندارد. 

 

اخیرا نیز ویدیوهایی در شبکه هایی اجتماعی دست به دست می شود که حاکی از کیفیت پایین بدنه برخی خودروها است. اما از سویی دیگر شرکت های فولادی همچون شرکت ورق خودرو چهار محال و بختیاری ، بخشی از نیاز خودروسازان داخلی به ورق را تامین می کند. درنتیجه باید پاسخ این موضوع را در مجموعه ورق خودرو چهارمحال بختیاری جستجو کرد.

 

این مجموعه در سال 1401،  50 درصد کل فروش محصولات یعنی رقمی معادل 147 هزار تن به گرید ویژه مورداستفاده در صنایع خودروسازی و لوازم‌خانگی کشور اختصاص داد. از سویی دیگر این شرکت با تمام ظرفیت در حال تأمین ۲۵ درصد ورق گالوانیزه خودرویی کشور است که می تواند سهم زیادی در کیفیت بدنه خودروهای تولیدی داشته باشد. 

 

البته در این بین نکته مهم آن است که به گفته مدیر عامل آن، این مجموعه موفق به دریافت پاسخ مثبت تست‌های آزمایشگاهی گروه صنعتی ایران خودرو به نمونه‌های ارسالی ورق های استحکام بالای ویژه استفاده بدنه نمایان خودرو(mc) شده است. 

 

این طور که خبرها نشان می دهد کیفیت محصول ارسالی برای خودروسازی داخلی مورد تایید بوده است. اما آیا این کیفیت در حد استانداردهای جهانی است؟ آیا این مجموعه می تواند با رقبای خارجی وارد میدان رقابتی شود؟ 

 

در این باره نیز صادرات 16 هزار تنی محصولات کیفی به بازارهای اروپایی و خاورمیانه نشان می دهد ، ورق خودرو چهارمحال و بختیاری  توانسته در بازارهای بین المللی نیز نقش آفرینی داشته باشد. 

 

فولاد spfc۳۴۰ از گروه فولادهای استحکام بالا (مطابق با استاندارد jis ژاپن) با قابلیت فرم پذیری بالا و استحکام تسلیم حداقل ۱۷۵ مگاپاسکال و استحکام کششی حداقل ۳۴۰ مگاپاسکال یکی از محصولات این مجموعه است که در حال تولید بوده و به دست خودروسازان می رسد. 

 

به نظر می رسد این مجموعه در تلاش است تا با افزایش تولید در سال جاری سهم خود در تامین ورق خودرو را افزایش دهد اما نکته مهم آن است که شائبه کیفیت بدنه خودروها از سوی تامین کننده مواد اولیه نشات می گیرد؛ یا خودروساز مسئول آن است؟تیتر20

 

دیدگاهتان را بنویسید