247931

رونق رینگ مقاطع فولادی در میانه آتش جنگ

دنیای معدن: آتش جنگی دیگر در خاورمیانه و این بار در سرزمین‌‌‌های اشغالی فلسطین، زمینه رونق رینگ مقاطع فولادی در معاملات بورسی و رینگ بازار آزاد را فراهم کرد. واهمه از کاهش ارزش پول ملی در میانه ترکش‌‌‌های اقتصادی احتمالی این جنگ، نقدینگی را به رینگ مقاطع فولادی سوق داد و زمینه رونق معاملات این بخش را فراهم کرد.

به گزارش «دنیای معدن»، ظرف سومین هفته از مهرماه بر رونق معاملات شمش و مقاطع فولادی در رینگ فیزیکی بورس‌کالای ایران افزوده شد. به گفته فعالان بازار آزاد، این رونق شامل حال معاملات میلگرد و تیرآهن در بازار آزاد نیز بود. حمله حماس به مواضع اسرائیل در سرزمین‌‌‌های اشغالی فلسطین در روز شنبه پانزدهم مهرماه، آتش جنگی دیگر در خاورمیانه را روشن کرد و واهمه از تبعات اقتصادی این جنگ باعث صعود یک‌مرتبه نرخ ارز در کشور شد. جهش نرخ ارز بر اثر ترکش‌‌‌های اقتصادی احتمالی این جنگ برای ایران باعث شد تا تمایل به خرید کالا در رینگ‌‌‌های صنعتی بورسی نیز افزایشی شود و به این ترتیب بازار فیزیکی بورس‌کالا رونقی دوچندان به خود بگیرد.

ظرف روز چهارشنبه نوزدهم مهرماه بالغ بر ۵۳‌هزار تن میلگرد از رینگ فیزیکی بورس‌کالای ایران معامله شد که این رقم ۵۶.۶‌درصد بیشتر از حجم فروش این محصول از این بازار نسبت به دومین هفته از مهرماه بود. ظرف دومین هفته از مهرماه، استقبال محدود متقاضیان از رینگ مقاطع فولادی به فروش تنها ۲۳‌هزار تن میلگرد از بازار فیزیکی بورس‌کالا انجامید؛ اما بهبود تقاضا در معاملات سومین هفته از مهرماه باعث شد تا حجم فروش این محصولات به ۵۳‌هزار تن برسد. نوردکاران در سومین هفته از مهرماه بالغ بر ۱۴۲‌هزار تن انواع میلگرد فولادی در رینگ صنعتی بورس‌کالا عرضه کردند که برای این محصول تقاضایی در حدود ۹۳‌هزار تن به ثبت رسید و در نهایت به فروش بالغ بر ۵۳‌هزار تن میلگرد از این بازار انجامید.میلگردهای فولادی با قیمت پایه‌‌‌ای در بازه ۲۰‌هزار و ۹۰۰تومان تا ۲۲‌هزار تومان روانه بازار فیزیکی بورس‌کالای ایران شدند.

 

دیدگاهتان را بنویسید