247644

احداث نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی در زنجیره فولاد بیجار

دنیای معدن: نماینده بیجار در مجلس شورای اسلامی از احداث نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی برق در زنجیره فولاد شهرستان بیجار خبر داد.

به گزارش دنیای معدن، علیرضا زندیان با بیان این مطلب افزود: همچنین عملیات آبرسانی به این زنجیره با ظرفیت هشت میلیون مترمکعب در دستور کار قرار دارد.

وی در ادامه اظهار کرد: طرح پیشران پتروشیمی کردستان با کنسرسیوم پنج بانک و ۷۵۰ میلیون یورو سرمایه گذاری در سفر رییس جمهور آغاز خواهد شد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان هم با اشاره به سرمایه‌گذاری خوب در حوزه صنعت و معدن استان، افزود: کردستان از لحاظ تولید سنگ آهن پنجمین استان بوده و ۱۸ گونه ماده معدنی در این منطقه وجود دارد.

بختیار خلیقی یادآور شد: ذخیره سنگ آهن از ۸۹ میلیون تن به ۴۸۹ میلیون تن ارتقا یافته و خوراک لازم برای تولید فولاد در استان تامین شده است.

وی با بیان اینکه ۱۷ طرح در قالب زنجیره فولاد کردستان تعریف شده افزود: از این ۱۷ طرح، پنج پروژه به اتمام رسیده که سه مورد آن در شهرستان بیجار است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان، اشاره‌ای به کارخانه گندله سازی کردستان و پیشرفت ۵۰ درصدی آن داشت و گفت: در این طرح ۲۱ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری شده و در صورت بهره برداری، برای ۲۵۰ نفر به صورت مستقیم ایجاد شغل خواهد شد.

با راه اندازی زنجیره فولاد کردستان از خام فروشی و خروج مواد معدنی از استان جلوگیری و فرآوری محصولات می‌تواند ارزش افزوده قابل توجهی را به استان کردستان برساند.

 

دیدگاهتان را بنویسید