245952

حرکت پرشور دسته های عزاداری حسینی در ذوب آهن اصفهان

دنیای معدن: ندای لبیک یاحسین در ذوب آهن اصفهان طنین انداز شد/همزمان با دهه اول محرم؛ ماه پیروزی خون بر شمشیر و ایام سوگواری شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبدلله الحسین (ع) و ۷۲ یار با وفایش، مراسم و حرکت دسته های عزاداری و جلسات قرائت زیارت عاشورا در نقاط مختلف ذوب آهن اصفهان برگزار شد.

در ادامه این برنامه‌ها، جمعی از عزاداران حسینی چهارشنبه ۴ مردادماه مصادف با ۸ محرم  همراه با هیئت‌های مذهبی و دسته‌های عزاداری شهرهای اطراف کارخانه از محل ساختمان کوره بلند تا بنای یادمان شهدای گمنام شرکت به عزاداری پرداختند .

در این مراسم عزاداری که با حضور جمعی از مدیران و کارکنان ذوب‌آهن توسط شورای فرهنگی و با محوریت حوزه مقاومت بسیج شهید تند گویان شرکت برنامه‌ریزی و ساماندهی شد، هیئت حضرت سیدالشهدا(ع) شمالی‌های مقیم فولادشهر ،گروه دمام زنان آبادانی‌های مقیم فولادشهر و هیئت‌های زنجیرزنی مسجد قمر بنی‌هاشم (ع)، مسجد فاطمیه (س) و مسجد صاحب‌الزمان(عج) شهر چمگردان با زنجیرزنی و سینه‌زنی، عزای حسینی را در سطح شرکت طنین‌انداز کردند.

 برنامه‌های این مراسم در محل یادمان شهدای گمنام با تجدید میثاق با این اسطوره‌های ایثار و شهادت ادامه یافت. در پایان این مراسم حاضران نماز جماعت ظهر و عصر را به امامت آیت ا...رهبر مسئول هماهنگی تبلیغات اسلامی شرکت در مسجدالزهرا(س) اقامه نمودند.

 آیت ا...رهبر در بین نماز جماعت ظهر و عصر طی سخنانی با تشکر از حضور پرشور اهالی شهرهای اطراف و کارکنان شرکت در مراسم عزاداری مذکور اظهار امیدواری نمود که این مراسم باشکوه بیشتری در سال‌های بعد نیز ادامه داشته باشد.

وی افزود: این مراسم بسیار باشکوه برگزار شد و عزاداران در پیشگاه الهی مأجور خواهند بود. بااین‌حال باید به یاد داشته باشیم که عزاداری باید با تلاش درراه سرور شهیدان کربلا حضرت امام حسین(ع) و تحقق اهداف عالی او یعنی مبارزه با ظلم، جهالت و انحرافات فکری و اخلاقی ، همراه باشد.

وی در پایان با اشاره به وعده الهی در قرآن کریم که نور الهی علی‌رغم تلاش دشمنان اسلام هرگز خاموش نمی‌شود، اظهار داشت: حضرت امام حسین(ع) نیز پرتویی از انوار الهی بوده و راه و هدف او هیچ‌وقت فراموش نخواهد شد و پرچم مبارزه او همواره توسط رهروان او و آزادگان جهان برافراشته خواهد ماند.

 

دیدگاهتان را بنویسید