244274

برق واحدهای تولیدی تابعه شرکت ملی فولاد ایران پایدارمی ماند

دنیای معدن: با امضای تفاهم نامه فیمابین شرکت ملی فولادایران ونیروگاه قدس سمنان،درتابستان امسال برق واحدهای تولیدی قائنات، میانه وآذربایجان پایدارمی ماند.

به گزارش دنیای معدن، این تفاهم نامه که توسط مدیرعامل شرکت ملی فولاد ایران ومدیرعامل نیروگاه قدس سمنان به امضا رسید، نیروگاه ۳۲۰مگاواتی قدس مسئولیت تامین برق پایداراین واحدها راپذیرفت.

تفاهم نامه مذکور، درپی قرارداد وزارت صمت و نیرو برای ساخت نیروگاه های صنعتی به میزان ۱۰هزار مگاوات توسط صنایع، درسال “مهار تورم و رشد تولید” و در دهه کرامت به امضارسید و از این پس  واحدهای مذکوردغدغه قطع برق و تعطیلی واحدها وکاهش میزان تولید را نخواهند داشت.

محمدآقاجانلو، مدیرعامل شرکت ملی فولاد ایران، پس از امضای این تفاهم نامه اظهار داشت: از اینکه با این تفاهم نامه کسری برق واحدهای تابعه این شرکت تامین خواهد شد خوشحالیم و دیگر نگران قطعی برق برای فصل گرم و تابستان امسال این واحدها نخواهیم بود.

وی افزود: ازطرف دیگر با مطالعات انجام شده برای ساخت نیروگاه های برق توسط صنایع، قطعا این موضوع را از مجاری مربوطه پیگیری خواهیم کرد تا در قالب قرارداد اصلی بین دو وزارتخانه صمت و نیرو، شرکت های معدنی و فولادی در احداث این نیروگاه ها برای تامین ۱۰هزار مگاوات کسری برق خود مشارکت کنند تا از این رهگذر صنایع مذکور و به تبع آن تولید فولاد در کشور بهره مند شود.

مدیرعامل شرکت ملی فولادایران همچنین خاطر نشان ساخت: خوشبختانه درجلسه امضای تفاهم نامه مدیریت شبکه برق ایران ومدیریت شرکت گل گهرسیرجان نیزحضورداشتندکه تفاهم نامه ای مشابه تفاهم نامه ما به امضا رسید و دغدغه واحدهای فولادی منطقه کرمان وسیرجان نیز با پیشرفت این پروژه از بین خواهد رفت وبحمدالله امیدواریم درآینده ای نه چندان دور مسئله حیاتی برق پایدارصنایع مهم واستراتژیک کشورنیز رفع شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید