243965

کاهش نرخ محصولات فولادی نوردشده در ایالات متحده

دنیای معدن: با توجه به داده‌های منتشر‌‌شده، قیمت محصولات فولادی نورد‌شده در ایالات متحده پس از افزایش در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۳، کاهش داشته است.

 به گزارش دنیای معدن، آقای Michael Cowden ناظر مجله خبری اعلام کرد قیمت ورق فولادی در ایالات متحده پس از جهش در اوایل سال جاری در حال کاهش است. بررسی‌ها نشان می‌دهد روندی که در سطح کارخانه‌ها برای قیمت ورق فولادی در ایالات متحده مشاهده شد در حال حاضر به مراکز خدماتی نیز کشیده شده است. باید توجه داشت که مراکز خدماتی در حال حاضر به دنبال کاهش موجودی هستند.تحلیلگران بازار در روز جمعه (۱۹ مه) گزارش دادند بر اساس نظرسنجی انجام‌شده از فعالان بازار، مراکز خدماتی روز به روز در حال کاهش قیمت‌‌ها هستند و تعداد افرادی که این اقدام را انجام می‌‌دهند نسبت به پایان آوریل ۲۰۲۳ افزایش چشمگیری داشته است. بررسی‌ها نشان می‌دهد حمله روسیه به اوکراین در سال ۲۰۲۲ با افزایش قیمت در مراکز خدماتی همراه شد.

به نقل از چندین منبع خبری در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۳، قیمت ورق فولادی در ایالات متحده در میان انتظار رکود اقتصادی و اشباع بازار از این محصول افزایش یافت. با این حال بررسی‌ها نشان می‌دهد اقتصاد در آغاز سال ۲۰۲۳ ثابت مانده است؛ علاوه بر این، کمبود عرضه با سطوح پایین واردات نیز در ایالات متحده وجود دارد. باید توجه داشت که بازار ایالات متحده همچنین تحت‌تاثیر افزایش آهسته ظرفیت جدید و تعطیلی تولید در شرکت AHMSA قرار دارد که بزرگ‌ترین کارخانه فولاد یکپارچه در مکزیک است.در این میان فعالان بازار در روز جمعه (۱۹ مه) گزارش دادند ترس از رکود اقتصادی در نیمه دوم سال ۲۰۲۳ ادامه دارد، اما برخی از تولید‌کنندگان همچنان به‌آرامی به افزایش ظرفیت خود ادامه می‌دهند. در‌عین‌حال باید توجه داشت که قیمت‌های وارداتی برای عرضه تابستانی به ایالات متحده به طور قابل‌توجهی پایین‌تر از قیمت‌های داخلی فعلی است. به‌ویژه، در ماه مه ۲۰۲۳، قیمت ورق گرم آمریکا تقریبا ۱/۱هزار دلار در هر تن است، در حالی که قیمت واردات از آسیا با احتساب تعرفه گمرکی، تقریبا ۷۵۰دلار در هر تن گزارش شده است.

 

دیدگاهتان را بنویسید