243179

کارنامه درخشان وزیر صمت در رشد تولید فولاد و توسعه سامانه جامع تجارت

دنیای معدن - دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران گفت: رشد تولید فولاد کشور در سال‌های اخیر و افزایش شفافیت در بازار از طریق توسعه سامانه‌ها از جمله سامانه جامع تجارت از موارد درخشان کارنامه وزیر صمت است.

به گزارش دنیای معدن از ایرنا، «سید رسول خلیفه سلطانی» دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران برای حمایت از وزیر صنعت، معدن و تجارت در نامه‌ای به «محمدباقر قالیباف» رئیس مجلس شورای اسلامی نوشت: اساسا اداره وزارتخانه عریض و طویل صمت که تقریبا با همه ارکان تولیدی و اقتصادی کشور مرتبط است، امری بسیار سخت و نیازمند هماهنگی تمامی ارکان حاکمیت و نه فقط دولت است. بر این اساس چنانچه در بخشی از اقتصاد کشور مساله‌ای وجود دارد، اجحاف در حق وزارتخانه مذکور است که اگر تمامی مسئولیت‌ها و ناهماهنگی‌های احتمالی آن به پای وزارت صمت گذاشته شود.

وی افزود: عملکرد وزارت صمت در دوره فاطمی‌امین در حوزه فولاد، حاکی از رشد تولید و مهار تورم است به گونه‌ای که رشد تولید فولاد کشور در سال‌های اخیر جایگاه ایران را در جهان به رتبه دهم تولیدکنندگان فولاد ارتقا داده و تورم فولاد نیز در سال ۱۴۰۱ حدود ۳۶ درصد یعنی حداقل ۱۰ درصد کمتر از تورم عمومی کشر و تقریبا یک سوم تورم دلار در بازار بوده است.

دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران در این نامه به این نکته نیز اشاره کرده که افزایش شفافیت در بازار از طریق توسعه سامانه‌ها از جمله سامانه جامع تجارت از دیگر موارد درخشان در کارنامه وزیر صمت و همکاران‌شان در دوره اخیر است. این شفافیت از طریق به کار گیری تدریجی ابزارهای سلبی و ایجابی باعث کاهش زمینه‌های سوداگری و دلالی در بازار فولاد و صنایع معدنی شده است.

خلیفه سلطانی به عنوان تشکل فراگیر زنجیر آهن و فولاد کشور، ضمن احترام به تصمیم نمایندگان مجلس شورای اسلامی از شما تقاضا دارد با درایت همیشگی تدابیری اتخاذ کنید که در آن فرایند استیضاح وزیر صمت حق مطلب ادا شود و تصمیمات متخذه موجب ناامیدی دلسوزان و خرسندی بدخواهان ایران اسلامی نشود.

 

دیدگاهتان را بنویسید