241919

حجم عمده فولاد تولیدی کشور صرف مصارف داخل می‌شود

دنیای معدن: طبق آمار، در مجموع ۱۰ ماهه امسال، همگام با افزایش تولید فولاد، بخش قابل توجه این تولید صرف مصارف داخلی شده و بخش کمی از آن به صادرات اختصاص یافته است. بر این اساس میزان مصرف ظاهری فولاد طی این مدت نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد هشت تا ۱۷ درصدی را تجربه کرده است.

به گزارش دنیای معدن از ایسنا بر اساس آماری که توسط انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، از ابتدای سال جاری تا پایان دی ماه بالغ بر ۸۹ میلیون تن از انواع اقلام فولادی در کشور تولید شده که از این میزان حدود ۱۱ میلیون تن صادر و باقی (بالغ بر ۷۹ میلیون تن) صرف مصارف داخلی شده است.

بر این اساس مصرف ظاهری فولاد کشور در این مدت نسبت به ۱۰ ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۰ رشد هشت تا ۱۷ درصدی داشته است.

طی ۱۰ ماهه سال جاری ۱۰ میلیون و ۶۹۷ هزار تن مقاطع طویل فولادی تولید شده که هشت میلیون و ۴۵۴ هزار تن در داخل مصرف شده که نسبت به مصرف ظاهری آن در مدت مشابه سال گذشته معادل هفت میلیون و ۲۴۲ هزار تن، ۱۷ درصد بیشتر شده است.

پس از آن در مجموع، از ۲۵ میلیون و ۶۵۵ هزار تن شمش فولادی تولید شده در کشور ۱۹ میلیون ۹۱۲ هزار تن به مصارف داخلی اختصاص یافته و حدود پنج میلیون و ۷۴۸ هزار تن آن صادر شده است. همچنین از ۱۸ میلیون و ۲۷۶ هزار تن محصولات فولادی تولید شده ۱۶ میلیون و ۲۹۵ هزار تن صرف مصارف داخلی شده است که هر یک ۱۴ دلار نسبت به میزان مصارف آن‌ها در ۱۰ ماهه ۱۴۰۰ افزایش را تجربه کرده است.

طی ۱۰ ماهه ۱۴۰۰ به ترتیب ۱۷ میلیون و ۴۰۷ هزار تن شمش فولادی و ۱۴ میلیون و ۲۶۸ هزار تن محصولات فولادی در کشور مصرف شده بود.

مقاطع تخت فولادی حدود سه میلیون تن صادر و قریب به هفت میلیون و ۶۰۸ هزار تن صرف مصرف داخلی شده است. مصرف این مقاطع نسبت به سال گذشته که شش میلیون و ۹۱۳ هزار تن بوده است، ١٠ درصد بیشتر شده است.

در نهایت مصرف آهن اسفنجی هشت درصد رشد کرده و از ۲۴ میلیون و ۸۲۳ هزار تن به ۲۶ میلیون و ۷۷۵ هزار تن رسیده است. در ۱۰ ماهه ١٤٠١ بالغ بر ۲۷ میلیون تن آهن اسفنجی در کشور تولید شده که تنها ۷۴۴ تن آن صادر شده است.

انتهای پیام

 

دیدگاهتان را بنویسید