242838

مدیرعامل شرکت خبر داد

طرح فولادسازی فولاداکسین پس از ماه رمضان کلنگ‌زنی می‌شود

دنیای معدن: مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان از کلنگ‌زنی طرح فولادسازی این شرکت پس از ماه مبارک رمضان خبر داد.

به گزارش دنیای معدن، علی محمدی، اظهار کرد: فعالیت خطوط تولید کارخانه فولاد اکسین خوزستان برای کشور استراتژیک است و از این رو اجرای طرح فولادسازی در شرکت از اولویت بسیار زیادی برخوردار است و امیدواریم به زودی محقق شود.

وی افزود: طرح احداث کارخانه تولید ورق‌های عریض فولادی استحکام بالا به صورت یک مجموعه کامل شامل واحد فولادسازی و نورد ورق عریض پیش بینی شده بود اما به دلیل اینکه در ابتدا فقط خط نورد ورق راه‌اندازی شد، موضوع اجرای طرح فولادسازی طی سال‌های گذشته مغفول ماند.

مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان با بیان اینکه اجرای طرح فولادسازی شرکت فولاد اکسین خوزستان سال‌ها با چالش مواجه بود، گفت: خوشبختانه در ماه‌های گذشته با حمایت‌های همه جانبه سهامداران و همچنین اقدامات خوب انجام‌شده در هفته‌های گذشته، بعد از ماه مبارک رمضان، طرح فولادسازی شرکت کلنگ زنی خواهد شد.

محمدی عنوان کرد: عدم اجرای این طرح باعث شده بود سال‌ها مواد اولیه این شرکت در بحث نورد اسلب‌های خاص توسط شرکت‌های فولادسازی داخلی تامین شود که عدم امکان ریخته‌گری اسلب ۲۳ تن، باعث شد این مجموعه با نصف ظرفیت خود فعالیت داشته باشد و علاوه بر پرداخت هزینه‌های هنگفت ناشی از نبود واحد فولادسازی، ظرفیت کامل کارخانه محقق نشود.

وی ادامه داد: امسال همچنین احداث کارخانه‌های ذوب و ریخته‌گری و احیاء مستقیم جهت پایداری در تامین مواد اولیه کارخانه نورد از دیگر برنامه‌های مهم و در دستور کار شرکت فولاد اکسین است که صرفه‌جویی در هزینه‌های تولید و اشتغالزایی جوانان را به دنبال خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان گفت: با احداث این کارخانه‌ها شاهد رشد کمی و کیفی تولیدات شرکت فولاد اکسین خواهیم بود و علاوه بر آن می‌توانیم ظرفیت خالی را برطرف کنیم و با تمام ظرفیت به تولید ورق‌های فولادی عریض و تامین نیاز بازار و تنوع بخشی تولیدات بپردازیم.

 

دیدگاهتان را بنویسید