242163

با رشد ۶.۷ درصدی تولید؛ فولاد هرمزگان از مجموع تولید سال گذشته عبور کرد

دنیای معدن: بلندهمتان شرکت فولاد هرمزگان در حالی که هنوز ۱۰ روز تا پایان سال فرصت تولید دارند، توانستند نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶.۷ درصد بیشتر محصول تولید کنند.

به گزارش دنیای معدن، عطاءالله معروفخانی مدیرعامل فولاد هرمزگان ضمن اعلام این خبر تصریح کرد: از همان ابتدای سال 1401 برای همه مدیران و کارکنان شرکت روشن بود که با تأکید مؤکد رهبر فرزانه انقلاب باید بر تولید حداکثری و استفاده از ظرفیت‌های دانش‌بنیان کشور برای تولید محصولات باکیفیت بیشتر تمرکز کنیم؛ ازاین‌رو با استفاده از تجارب سال‌های قبل و با همت همکاران در همه بخش‌های شرکت و  علیرغم افت تولید ناشی از محدودیت‌های برق و گاز،  توانستیم با مدیریت همه چالش‌هایی که در طول سال در مسیر تولید قرار گرفت، به‌فرمان معظم له لبیک گوییم.

مدیرعامل فولاد هرمزگان از تولید یک میلیون و 485 هزارتن فولاد خام از ابتدای سال جاری تا آخرین دقایق روز جمعه نوزدهم اسفندماه سال 1401 خبر داد و گفت: این میزان تولید نسبت به مدت مشابه سال قبل که یک‌میلیون و 440 هزار تن بوده است، 6.7 درصد رشد را نشان می‌دهد؛ این در حالی است که با توجه به آماده به کار بودن همکاران و خطوط تولید برای ثبت حماسه‌ای دیگر، به نظر می‌رسد طبق پیش‌بینی‌های به‌عمل‌آمده میزان تولید تا پایان سال جاری از ظرفیت اسمی شرکت نیز فراتر رود که برخلاف همه محدودیت‌های انرژی و تأمین منابع و مواد اولیه، این رشد 6.7 درصدی تولید نسبت به مدت مشابه سال قبل عملکردی درخشان و قابل‌تقدیر است.

مدیرعامل فولاد هرمزگان با اشاره به برخی از دلایل کسب این موفقیت در سال 1401 گفت: از مهم‌ترین دلایل این افتخارآفرینی می‌توان به حمایت‌های فولاد مبارکه به‌عنوان شرکت مادر و هیئت‌مدیره شرکت، حمایت‌های مسئولان استان و همچنین همدلی و هم‌راستایی مدیران و کارکنان شرکت با اهداف سالانه سازمان اشاره کرد.

وی افزود: از دیگر عوامل مؤثر در کسب این موفقیت می‌توان به ثبت رکورد در فروردین‌ماه با تولید 150 هزار و 495 تن، افزایش تولید در شهریورماه و رسیدن به رکورد 151 هزار و 742 تن، رکوردشکنی در مهرماه و رسیدن به 153 هزار و 232 تن فولاد خام، افزایش تولید در آبان ماه با ثبت رکورد 154 هزار و 567 تن و رسیدن به پنجمین رکورد ماهانه در شرکت با تولید 155 هزار 622 تن در آذرماه اشاره کرد.

مدیرعامل فولاد هرمزگان در همین زمینه افزود: علاوه بر موارد یادشده باید در نظر داشته باشیم که با همکاری خوب همه واحدهای تولید، تعمیرات و پشتیبانی شرکت، به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شد که تعمیرات اساسی شرکت در زمان‌هایی انجام شود که بخش‌های مختلف تولید با محدودیت مصارف برق و گاز مواجه بودند. علاوه بر این از حذف توقفات ناخواسته و افزایش آماده‌به‌کاری خطوط نیز باید به‌عنوان یکی دیگر از عوامل کسب این موفقیت نام برد.

معروفخانی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: فولاد هرمزگان در سال 1401 علاوه بر نقش‌آفرینی مؤثر در تولید فولاد خام کشور در حوزه عمل به مسئولیت‌های اجتماعی شرکت نیز خوش درخشید و با همکاری مسئولان استان توانست زمینه‌های رشد و توسعه ورزش استان، بهبود فرایندهای محیط زیستی استان و همچنین حمایت حداکثری از مددجویان تحت پوشش کمیته امداد و بسیاری از زمینه‌های دیگر را فراهم آورد.

وی با اشاره به اینکه افزایش کمی و کیفی تولید و سودآوری بیشتر برای ذی‌نفعان از اساسی‌ترین راهبردهای شرکت برای سال 1402 هستند، از تلاش همه همکاران در بخش‌های مختلف تولید، تعمیرات، پشتیبانی، ستاد، خدمات و همچنین از پیمانکاران شرکت که همواره به‌عنوان بازویی توانمند در پیشبرد اهداف شرکت همت گماردند و تعالی سازمان را در اولویت امور خود قرار داده‌اند، قدردانی کرد.

مدیرعامل فولاد هرمزگان در بخش پایانی سخنان خود فرارسیدن عید نوروز و ماه مبارک رمضان را به همه مدیران و کارکنان، پیمانکاران، ذی‌نفعان و به‌طورکلی به خانواده بزرگ فولاد هرمزگان تبریک گفت و اظهار امیدواری کرد: سال آینده برای همه مردم ایران سرشار از موفقیت و سربلندی باشد.

انتهای پیام/

 

دیدگاهتان را بنویسید