242825

اقدامات پردیس صنایع معدنی در ۱۴۰۱

دنیای معدن: پردیس فناوری صنایع معدنی به همت شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان به عنوان سازمان موسس و پارک علم و فناوری خراسان به عنوان سازمان همکار در سال ۱۴۰۱ تاسیس شده و هدف آن افزایش نفوذ فناوری در حوزه معادن و صنایع وابسته به آن در شرق کشور است.

 یوسف یوسفی، رئیس پردیس فناوری صنایع معدنی فولاد سنگان در گفت‌وگویی از برگزاری جلسات شناختی در این حوزه خبر داد و افزود: با توجه به عدم شناخت شرکت‌های دانش‌بنیان از موضوعات و نیازمندی‌های بخش معدن و صنایع معدنی و توانمندهای شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در پارک، نشست‌‌هایی در قالب جلسات بومی‌‌سازی منطقه سنگان تشکیل و شرکت‌های دانش‌بنیان به ارائه توانمندی‌‌های‌شان در حوزه‌های مختلف پرداختند.

وی افزود: در این راستا از مدیران و کارشناسان شرکت‌های معدنی جهت بازدید از توانمندهای شرکت‌های دانش‌بنیان دعوت و چگونگی قرار گرفتن شرکت‌های دانش‌بنیان در لیست ارائه خدمات به معادن در چندین جلسه مورد بررسی قرار گرفت. رئیس پردیس فناوری صنایع معدنی از بازدید خطوط تولید توسط کارشناسان دانش‌بنیان خبر داد و افزود: با هدف آشنایی کارشناسان شرکت‌های دانش‌بنیان، چندین نوبت بازدید از خطوط تولید کنسانتره و گندله، توسط متخصصان شرکت‌های دانش‌بنیان صورت گرفته و موضوعات مورد نظر کارشناسان بخش صنعت در اختیار این شرکت‌ها قرار گرفت.

یوسفی ادامه داد: ارتباطات موثر و هدفمند ایجاد شده موجب امضای چندین تفاهم‌نامه و قرارداد بین شرکت‌های دانش‌بنیان و مجموعه معادن منطقه شد و برای آشنایی بیشتر جوانان و نخبگان محلی، استارت‌آپی در حوزه صنایع معدنی به همت شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان و پارک خراسان در خواف در سال گذشته برگزار شد تا ان‌شاءالله در آینده بتوانیم از توان جوانان و نخبگان محلی نیز در حوزه فناوری صنایع معدنی استفاده کنیم.

 

دیدگاهتان را بنویسید