242071

معاون قضایی دادستان کل کشور:

فولاد مبارکه در امنیت اقتصادی و اجتماعی کشور نقش بی‌بدیلی دارد

دنیای معدن: معاون قضایی دادستان کل کشور و دبیر ستاد اقتصاد مقاومتی قوه قضاییه در بازدید از شرکت فولاد مبارکه گفت: این مجتمع و سایر شرکت‌های تولیدکننده در امنیت پایدار شهرستان به‌طورکلی امنیت اقتصادی و اجتماعی کشور نقش بسزا و بی‌بدیلی دارند.

به گزارش دنیای معدن علی جمادی معاون قضایی دادستان کل کشور و دبیر ستاد اقتصاد مقاومتی قوه قضاییه هم‌زمان با سفر رئیس قوه قضا و هیئت همراه به استان اصفهان با همراهی دادستان شهرستان مبارکه و جمعی از کارشناسان این بخش از فولاد مبارکه بازدید و در دیدار با مدیرعامل این شرکت بر تسهیل هرچه بیشتر روند تولید و رفع موانع آن تأکید کرد. 

وی گفت: به‌عنوان نماینده ویژه قوه قضاییه امروز توفیقی دست داد که به در جمع مدیران و کارکنان فولاد مبارکه حاضر شویم و از نزدیک شاهد تلاش‌های افسران صنعت فولاد کشور باشیم همچنین با مشکلات این شرکت آشنا شویم و شرایط بهتری را برای ادامه فرایند تولید فراهم کنیم. در واقع زحماتی که در این مجموعه کشیده می‌شود قابل‌تقدیر است و کاملاً مشخص است که کارکنان فولاد مبارکه با همدلی کامل و به طور شبانه‌روزی در راه تأمین نیازهای کشور به بهترین شکل ممکن در حال مجاهدت هستند که در همین‌جا از تلاش این عزیزان قدردانی کرده و به آنها خداقوت می‌گویم.

جمادی خاطرنشان کرد: قطعاً مسائلی که مدیران این شرکت در جریان این بازدید مطرح نمودند از سر دلسوزی است و به حق است که این دغدغه‌ها زیاد هم باشد.

انتظار از مدیران و کارکنان جوان و متخصصان شرکت فولاد مبارکه بالا است چرا که پیش‌ازاین نیز نشان داده‌اند، هرجا که خواسته‌اند، توانسته‌اند

 معاون قضایی دادستان کل کشور تصریح کرد: همچنان که مقام معظم رهبری هرسال محکم‌تر نسبت به سال قبل موضوع تولید، اقتصاد مقاومتی، و اقتصاد دانش‌بنیان را مورد تأکید قرار داده‌اند، ما نیز تلاش خواهیم کرد در این عرصه یاور صنعت باشیم.  

وی در ادامه سخنان خود گفت: انتظار از مدیران و کارکنان جوان و متخصصان شرکت فولاد مبارکه بالا است چرا که پیش‌ازاین نیز نشان داده‌اند، هرجا که خواسته‌اند، توانسته‌اند. این مجموعه در ایجاد، بهره‌گیری از تجهیزات و بهره‌وری، توسعه و تعمیر و نگهداری تا کنون موفق بوده است فلذا ازاین‌پس با همکاری همکاران خود دغدغه‌های عزیزان را بهتر و دقیق‌تر بررسی و پیگیری می‌نماییم.

در فولاد مبارکه با جذابیت‌ها و دستاوردهای کم‌نظیری آشنا شدم

دبیر ستاد اقتصاد مقاومتی قوه قضاییه اظهار کرد: به نظر می‌رسد همه مسئولان کشور که به‌نوعی با فولاد مبارکه در ارتباط هستند باید با حضور در این شرکت، از نزدیک مباحث آن را لمس کنند تا در تصمیم‌گیری‌ها و تصمیم‌سازی‌ها رویکرد دقیق‌تری داشته باشند. 

جمادی عنوان کرد: تاکنون از بسیاری از کارخانه‌های کشور بازدید نموده‌ام؛ ولی امروز در فولاد مبارکه با جذابیت‌ها و دستاوردهای کم‌نظیری آشنا شدم که نیاز است این دستاوردها اطلاع‌رسانی شود.

معاون قضایی دادستان کل کشور با اشاره به اهمیت حمایت از بخش خصوصی و خصوصی‌سازی که در کشور از سال‌ها قبل با رویکرد استفاده حداکثری از ظرفیت‌های بخش خصوص صورت‌گرفته است، تصریح کرد: آنچه که موردنظر رهبر معظم انقلاب است، برای ما حجت است. این که ایشان همواره تأکید دارند که کار را به مردم بسپاریم و لذا ما نیز تلاش می‌کنیم که به تولید کمک کنیم و اجازه نخواهیم داد که خللی در اراده پولادمردان و تولیدکنندگان کشور ایجاد شود به‌یقین برای تسهیل امور پایه کاری کار ایستاده‌ایم.

شرکت‌هایی مانند فولاد مبارکه در این شرایط سخت فعالیت خود را ادامه داده‌اند و همچنان در تولید و اشتغال ایفای نقش می‌نمایند

به گفتۀ جمادی، این مجتمع و سایر شرکت‌های تولیدکننده در امنیت پایدار شهرستان به‌طورکلی امنیت اقتصادی و اجتماعی کشور نقش بسزا و بی‌بدیلی دارند یکی از مشکلاتی که امروزه در کشور وجود دارد، معضل بیکاری و اهمیت اشتغال است در چنین شرایطی علی‌رغم همه چالش‌های که در مسیر تولید قرار گرفته، شرکت‌هایی مانند فولاد مبارکه فعالیت خود را ادامه داده‌اند و همچنان در تولید و اشتغال ایفای نقش می‌نمایند؛ ازاین‌رو باید به این شرکت‌ها کمک شود. ما نیز در دستگاه قضا ستاد اقتصاد مقاومتی قوه قضاییه را داریم و وظیفه قانونی داریم که در کنار این شرکت‌ها و کارکنان آنها کمک کنیم تا خللی در تولید و فعالیت این مؤسسات تولیدی ایجاد نشود. اگر احیاناً در این مسیر، مانع قضایی باشد و به رسیدگی‌های قضایی نیاز داشته باشد، قطعاً به نحو مطلوب تدابیری اندیشیده خواهد شد تا در امر تولید خللی ایجاد نشود.

مدیرعامل فولاد مبارکه: 

در یک جنگ اقتصادی تمام‌عیار هستیم

مدیرعامل فولاد مبارکه در دیدار با معاون قضایی دادستان کل کشور گفت: امروز تولید در شرایطی در حال انجام است که در یک جنگ اقتصادی تمام‌عیار هستیم اگر قبول داریم که در جنگ هستیم همه باید این شرایط را حس کنند و نسبت به تداوم آن همدلی داشته باشند همچنان که در دوران دفاع مقدس همه با هم همدل و هم‌راستا بودند. متأسفانه بعضاً شاهد این هستیم که با تولیدکنندگان آن‌طور که باید همراهی لازم برای این شرایط سخت انجام شود، انجام نمی‌گیرد.

طیب‌نیا با تأکید بر این که در شرایط تحریم رویه‌های عادی پاسخگو نیست، تصریح کرد: در بسیاری از مواقع باید با  تحریم‌ها مقابله کرد در بعضی مواقع نیز باید آنها را دور زد در اینجا اگر قبول داریم که در شرایط جنگ هستیم، پس همه باید صنعت و صنعت گر را به‌گونه‌ای یاری و حمایت کنند که آن‌ها نیز بتوانند در این شرایط خاص تصمیم‌های خاص بگیرند و بتوانند موفقیت‌ها را از دل همین شرایط خاص استخراج و خلق کنند.

فولاد مبارکه با درک صحیح از این شرایط سخت دست روی دست نگذاشته

بنا بر اظهارات مدیرعامل فولاد مبارکه خوشبختانه شرکت فولاد مبارکه با درک صحیح از این شرایط سخت دست روی دست نگذاشته و در بسیاری از موضوعات از جمله تأمین انرژی، تجهیزات و منابع موردنیاز خود با احداث نیروگاه‌های سیکل ترکیبی و خورشیدی و همچنین ورود به حوزه معدن و بومی‌سازی قطعات و تجهیزات موردنیاز خود تاکنون شرایط سخت تحریم را مدیریت کرده است و اجازه نداده است که بازار داخل با التهاب مواجه شود.

وی خاطرنشان کرد: متأسفانه گاهی شاهد این هستیم که دستورالعمل‌هایی وضع می‌شود که حرکت صنعت و تصمیم‌گیران آن را کُند یا متوقف می‌کند که لازم است مسئولین محترم راه‌حل‌هایی ارائه دهند و شرایطی فراهم کنند که مدیران با اعتماد و جسارت بیشتری در مسیر تولید و توسعه اقتصادی کشور تلاش کنند.

طیب‌نیا در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت ثبات بازار، تثبیت قیمت‌ها و لزوم اصلاح قیمت‌گذاری‌ها گفت: متأسفانه قیمت‌گذاری‌ها به شکلی است که نه‌تنها تولیدکننده بلکه مصرف‌کننده نهایی نیز سود نمی‌برند و عملاً این واسطه‌ها هستند که به سودهای کلانی دست می‌یابند.

ضرورت دارد که قوانین بخش خصوصی نیز باقوت بیشتری بر آن حاکم شوند

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به عملکرد فولاد مبارکه در سنوات اخیر تصریح کرد: سال جاری فولاد مبارکه ۵۴ هزار میلیارد تومان سود بین دارندگان سهام عدالت، تأمین اجتماعی و بسیاری از بازنشستگان و اقشار متوسط جامعه که سهام فولاد مبارکه را دارند، توزیع کرده است؛ این در حالی است که این شرکت به‌عنوان یکی از  شرکت‌هایی که خصوصی‌سازی به بهترین شکل ممکن در آن اجرا شده است، ضرورت دارد که قوانین بخش خصوصی نیز باقوت بیشتری بر آن حاکم شوند، باید نگاه به شرکت‌های واگذار شده با رویکرد خصوصی‌سازی باشد.

مسئولان و دست‌اندرکاران دلسوز نیز از این کارخانه به‌عنوان پیشران و موتور محرک سایر صنایع حمایت کنند

طیب‌نیا ادامه داد: همچنان که اشاره شد ما در یک جنگ تمام‌عیار اقتصادی هستیم و نیاز به پشتیبانی داریم فولاد مبارکه کارخانه‌ای است که اگر خدایی نکرده به هر دلیل متوقف شود، بسیاری از خطوط تولید کارخانه‌های کشور نیز از حرکت باز خواهند ایستاد فلذا باید مسئولان و دست‌اندرکاران دلسوز نیز از این کارخانه به‌عنوان پیشران و موتور محرک سایر صنایع حمایت کنند تا این شرکت بتواند همچنان برای اقتصاد و جامعه منشأ اثر باشد.

وی با اشاره به برخی دستاوردهای دیگر فولاد مبارکه عنوان کرد: خوشبختانه در سال ۱۴۰۱ فولاد مبارکه ده‌ها رکورد تولید داشته است همچنین به فناوری تولید بیش از ۱۴ محصول جدید که تاکنون در کشور تولید نمی‌شدند، دست‌یافته است. با همت همکاران این محصولات جدید به‌خوبی تولید و در بسیاری از پروژه‌های حساس کشور مورداستفاده قرار گرفته است. ازاین‌رو فولاد مبارکه برای اینکه همچنان بتواند برای کشور مفید باشد نیاز به حمایت و مساعدت حداکثری دلسوزان تصمیم‌ساز کشور دارد.

طیب نیا با اشاره به اهمیت اطلاع‌رسانی دقیق و دستاوردهای فولاد مبارکه لزوم آگاهی مسئولین و مردم جامعه از عملکرد این شرکت را مورد تأکید قرارداد و گفت: متأسفانه شاهد این هستیم که با تحریک دشمنان برای این شرکت جریان‌سازی‌های هدفمندی انجام می‌شود و در مسیر حرکت پرشتاب این شرکت موانع متعددی ایجاد می‌شود که ضرورت دارد، مسئولین محترم نسبت به این امر نیز بادقت بیشتری اقدام نمایند.

مدیرعامل فولاد مبارکه خاطرنشان کرد: مادامی که مدیران و کارکنان فولاد مبارکه دست حمایت و همدلی و همراهی مسئولین محترم نظام را روی شانه‌های خود حس کنند به‌این‌ترتیب بیش‌ازپیش می‌توانند در این شرایط سخت اقتصادی به اقتصاد کشور و جامعه خدمت کنند.

برنامه‌ریزی و اختصاص تورهای ویژه برای بازدید مسئولین محترم کشور از فولاد مبارکه ضروری است

وی برنامه‌ریزی و اختصاص تورهای ویژه برای بازدید مسئولین محترم کشور از فولاد مبارکه را ضروری دانست و گفت: مسئولین محترم نظام به‌ویژه عزیزان حوزه قضایی کشور باید به فولاد مبارکه بیشتر سفر کنند و با دستاوردها و مجاهدت‌های کارکنان این شرکت بیش‌ازپیش آشنا شوند؛ به‌یقین در این صورت است که با نگاه متفاوت از تولید و صنعت کشور حمایت خواهند کرد.

 طیب نیا در خاتمه خاطرنشان کرد: همچنان که پیش‌ازاین نیز اشاره شد مدیران فولاد مبارکه برای اینکه بتوانند این شرکت را به جایگاه فعلی برسانند از آغاز بهره‌برداری تا کنون در شرایط بسیار سخت از جمله جنگ تحمیلی و تحریم‌ها تصمیماتی بسیار سخت و شجاعانه گرفته‌اند و خوشبختانه در اکثر آنها با سربلندی بیرون آمدند که پایداری در سوددهی مستمر، انجام به‌موقع تعهدات قانونی، بی‌نیاز کردن کشور از واردات بسیاری از محصولات فولادی و ایفای نقش مؤثر در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی مؤید این مطلب است  .

 گفتنی است در جران این بازدید که با روز درختکاری مصادف بود، معاون قضایی دادستان کل کشور به همراه مدیرعامل فولاد مبارکه پس از حضور در معراج‌الشهدای فولاد مبارکه و ادای احترام به مقام شامخ شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم، در تأکید بر اهمیت کاشت نهال و حفاظت از محیط‌زیست در باغچه فضای سبز فولاد مبارکه یک نهال غرس نمودند.

 

دیدگاهتان را بنویسید