241913

رئیس هیات عامل ایمیدرو در بازدید از شرکت فولاد سفیددشت در گفتگو با ایراسین مطرح کرد؛

سفیددشت؛ اولین طرح مورد بهره‌برداری در طرح‌های هفتگانه فولادی/ همکاری موثر فولاد مبارکه و ایمیدرو در توسعه شتابان این شرکت

دنیای معدن- رئیس هیات عامل ایمیدرو گفت: درحال حاضر سرعت پیشرفت در فولاد سفیددشت از سایر طرح‌ها در میان طرح‌های هفتگانه استانی بالاتر بوده و بهتر عمل کرده است که انتظار می‌رود اولین طرح مورد بهره‌برداری در طرح‌های هفتگانه باشد و همکاری و تعامل فولاد مبارکه و ایمیدرو به عنوان سهامداران این شرکت از علل آن است.

به گزارش دنیای معدن از ایراسین، وجیه‌اله جعفری،رییس هیات عامل ایمیدرو در حاشیه بازدید از طرح‌های توسعه‌ای شرکت گفت: خوشبختانه توسعه و سرعت پیشرفت در شرکت فولاد سفیددشت با همکاری شرکت فولاد مبارکه و همراهی مجموعه‌های سهامدار نسبت به گذشته سریع‌تر پیش رفته است و امیدواریم طرح فولادسازی این مجموعه تا خرداد ماه در مدار قرار گیرد. همچنین طرح‌های توسعه‌ای که مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه وعده داده‌اند نیز شروع و راه اندازی شوند.

وی در ادامه افزود: امروز نیز قرار بر راه‌اندازی بخشی از کار بود که شواهد امر نشان می‌دهد این راه‌اندازی با یک هفته تا ده روز تاخیر اتفاق می‌افتد.

جعفری خاطر نشان کرد: بنده معتقدم در نیمه اول سال آتی سه طرح از طرح‌های توسعه فولادی کشور در مدار بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

رئیس هیئت عامل ایمیدرو در مورد طرح‌های توسعه‌ای و افزایش میزان تولید فولاد در کشور گفت: درحال حاضر ۴۵ میلیون تن ظرفیت تولید فولاد در کشور ایجاد شده است و این طرح‌های توسعه‌ای ۸۰۰ هزار تا یک میلیون تنی هستند و امیدواریم با اضافه شدن این طرح‌ها تا سال ۱۴۰۴ به تولید ۵۵ میلیون تن که قول داده شده است دست پیدا کنیم و من فکر می‌کنم حداقل سال آینده سه میلیون تن به ظرفیت فولاد کشور افزوده خواهد شد و مابقی در افق ۱۴۰۴ میسر می‌شود.

جعفری به پیشرو بودن فولاد سفیددشت در طرح‌های هفت‌گانه استانی اشاره کرد و افزود: درحال حاضر فولاد مبارکه سهام‌دار اصلی فولاد سپیددشت است و این موضوع منجر به عملکرد بهتر این مجموعه در زنجیره فولاد و منطقه شده است و از آنجایی که فولاد سفیددشت می تواند در زنجیره بالادستی یا پائین دست اتصال و حمایت فولاد مبارکه را داشته باشد؛ همواره می‌تواند پویایی و اثرگذاری خود را در طرح‌های توسعه‌ای و در کشور حفظ کند.

جعفری در پایان به تعامل ایمیدرو با فولاد مبارکه در شرکت فولاد سفیددشت پرداخت و گفت: درحال حاضر سرعت پیشرفت در فولاد سفیددشت از سایر طرح‌ها در میان طرح‌های هفت‌گانه استانی بالاتر بوده و بهتر عمل کرده است که با توجه به سرعت کار انتظار می‌رود اولین طرح مورد بهره برداری در طرح‌های هفتگانه باشد. علت آن هم همکاری خوب فولاد مبارکه و ایمیدرو به عنوان سهامداران این شرکت است.

 

دیدگاهتان را بنویسید