241698

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه در آیین افتتاح پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد جامع مستقل نجف‌آباد:

رویکرد جدید فولاد مبارکه، تحقق نوآوری باز و خلق و نگهداری یک زیست‌بوم نوآوری جدید است

دنیای معدن: محمدیاسر طیب‌نیا،‌ مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه گفت: رویکرد قبلی شرکت فولاد مبارکه آوردن دانشگاهیان به صنعت و استفاده از توانایی‌های آنان و توسعه و افزایش کمّی تولید بود اما رویکرد امروز این شرکت، تحقق نوآوری باز و خلق و نگهداری یک زیست‌بوم نوآوری جدید، تبدیل به یک شرکت دانشی، رسیدن به سهم ۴۰ درصدی از تولید محصولات دانشی و با ارزش افزوده بالاتر است.

به گزارش دنیای معدن، طیب‌نیا افزود: فولاد مبارکه امروز با تولید محصولات جدید ازجمله "ورق فولاد زنگ‌نزن" توانسته ارزش‌افزوده بالاتری در محصولات ایجاد کند چراکه قیمت چنین محصولی نسبت به دیگر محصولات فولادی حدود ۸ تا ۹ برابر است. وجه تمایز صنایع برتر نسبت به دیگر صنایع، دانش و نیروی انسانی متخصص است، بنابراین باید رویکرد خود را به سمت سرمایه‌گذاری در تحقیق و توسعه و دانشی‌شدن تغییر دهیم.

ارزش اصلی صنایع، میزان تجهیزات آن‌ها نیست، بلکه دانش و نیروی انسانی متخصص آن‌هاست. فولاد مبارکه برای حمایت از پایان‌نامه‌ها و پروژه‌های تحقیقاتی و ۱۵۰ هسته نوآور هدف‌گذاری و سرمایه‌گذاری کرده است. همچنان که استان اصفهان در همه حوزه‌ها پیشتاز بوده، امیدواریم بتوانیم این استان را به قطب نوآوری و فناوری کشور تبدیل کنیم.

 

دیدگاهتان را بنویسید