241588

مدیرعامل فولاد شادگان برنامه‌های شرکت و چالش‌های پیش رو را تشریح کرد

تولید سبز در فولاد شادگان

دنیای معدن- سارا اصغری : فولاد شادگان یکی از ۸ طرح مهم فولاد کشور به‌‌‌شمار می‌‌‌رود که در دو فاز ساخته شده است؛ فاز نخست این مجموعه با تولید سالانه ۸۰۰ هزار تن شمش فولادی وارد مدار شده و در مجموع ۸ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای راه‌‌‌اندازی آن هزینه شده است. افزایش چند برابری تولید و راه‌‌‌اندازی فاز دوم کارخانه فولادسازی که به‌‌‌دنبال تولید بیلت، با ظرفیت ۸۰۰ هزار تن است، چشم‌‌‌انداز دیگر این شرکت است.

به گزارش دنیای معدن حسین کهزاد، مدیرعامل فولاد شادگان در حاشیه سومین نمایشگاه تخصصی بومی‌‌‌سازی قطعات، تجهیزات و مواد مصرفی صنعت فولاد، در نشست خبری با اصحاب رسانه به عملکرد این واحد فولادسازی پرداخت و عنوان کرد: فولاد شادگان یکی از ۸ طرح مطالعات جامع کشور بود که با هدف اشتغال‌زایی و رفع محرومیت در منطقه شادگان احداث شد. کلنگ فولاد شادگان در سال ۱۳۸۵ زده شد که در سال ۱۳۹۳ فولاد خوزستان ۶۵ درصد سهام آن را خریداری کرده و ۳۵درصد سهام دیگر آن نیز متعلق به سازمان ایمیدرو است. در سال ۱۳۹۶ واحد فولاد شادگان راه‌‌‌اندازی شد و طرح توسعه فولادسازی آن با ظرفیت ۸۰۰ هزار تن بیلت در دست اقدام است. کهزاد در ادامه خاطرنشان کرد: رسالت اصلی این طرح، اشتغال‌زایی در منطقه محروم شادگان بوده است.

جانمایی صحیح فولاد شادگان

وی در ادامه درباره صنایع آب‌‌‌بر عنوان کرد: براساس طرح توسعه، قرار بود که صنایع آب‌‌‌بر در جنوب کشور و در کنار دریا راه‌‌‌اندازی شوند، اما این روند دنبال نشد و تمرکز شرکت‌‌‌های فولادی به سمت مرکز کشور و مناطق کویری پیش رفت که هم‌‌‌اکنون برای آب رساندن به این واحدها، خط لوله آب از خلیج‌‌‌فارس به این مناطق انتقال داده شده که این امر مستلزم هزینه‌‌‌های بسیاری است.

برخلاف این موضوع فولاد خوزستان و فولاد شادگان به‌‌‌ دلیل نزدیکی به آب‌‌‌های آزاد به لحاظ موقعیت جغرافیایی به‌‌‌درستی جانمایی شده‌‌‌اند و در زمینه تامین آب با مشکل خاصی روبه‌‌‌رو نیستند. ولی با توجه به محدودیت‌‌‌های آب در خوزستان، قراردادی با آب و فاضلاب استان منعقد کردیم تا تصفیه‌‌‌خانه پساب شهری را به کارخانه منتقل کرده و کل آب مصرفی از این طریق تامین شود. کهزاد در ادامه با بیان اینکه اولویت استخدام در شرکت فولاد شادگان بومی بودن نیروی انسانی است، اظهار کرد: در زمینه اشتغال با وجود نیروهای مستقیم و غیرمستقیم و پروژه‌‌‌های جاری حدود ۱۶۰۰ نفر در فولاد شادگان مشغول به کار هستند. هم‌‌‌اکنون ۷۳درصد از نیروی کار این واحد بومی خود شادگان و ۹۹ درصد نیز از بومی استان خوزستان هستند. وی در ادامه تصریح کرد: با توجه به اینکه منطقه شادگان پیش از این صنعتی نبوده و نیروی کارآمد صنعتی نداشته، به‌‌‌دنبال تربیت نیروی کار متخصص، با همکاری فنی و حرفه‌‌‌ای بحث آموزش و مهارت‌‌‌آموزی را به‌‌‌طور جدی پیگیری کرده‌‌‌ایم تا جوانان با مهارت مورد نیاز جذب شرکت شوند‌‌‌.

 

دیدگاهتان را بنویسید