241426

زمین لرزه ترکیه یک سوم ظرفیت تولید فولاد را فلج کرد

دنیای معدن: انتظار می رود کارخانه های بزرگ فولاد در جنوب ترکیه برای هفته ها تعطیل بمانند؛ اکنون خطوط تولید بیکار شدند و کارگران تلاش می کنند تا با تاثیر زلزله های بزرگی که منطقه را لرزاند، کنار بیایند.

به گزارش دنیای معدن، ویسل یایان، دبیر کل انجمن تولیدکنندگان فولاد ترکیه اظهار کرد که حدود ۱۲ تاسیسات در شهرهای اسکندرون و عثمانیه، نزدیک به کانون زلزله های ۶ فوریه یک سوم تولید ملی فولاد را تشکیل می دهند.

او گفت اگرچه کارخانه ها در این منطقه آسیب فیزیکی ندیده اند اما بسیاری از کارگران یا اعضای خانواده آنها جان باخته اند و این در حالی است که بازماندگان در شرایط موقت تلاش می کنند. او روز دوشنبه (۱۳ فوریه) گفت: تمامی فولادسازان منطقه تعطیل هستند و کارخانه ها ممکن است حداقل تا پایان این ماه یا احتمالا تا اواسط مارس تعطیل بمانند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، ترکیه یکی از ۱۰ تولیدکننده و صادرکننده برتر فولاد در جهان است. اگرچه تأثیر آن ها بر فعالیت های منطقه ای هنوز کاملاً مشخص نیست اما بلومبرگ اکونومیکس برآورد کرده است که پیامدهای پس از آن ممکن است به معادل ۵.۵ درصد از تولید ناخالص داخلی در هزینه های عمومی نیاز داشته باشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید