240949

معاون رییس جمهور و رییس سازمان استخدامی کشور در آیین عملیات اجرایی احداث بزرگترین نیروگاه خورشیدی کشور؛

گام بلند فولاد مبارکه برای توسعه انرژی های تجدیدپذیر کشور قابل تقدیر است

دنیای معدن - معاون رییس جمهور گفت: فولاد مبارکه در راستای عمل به مسئولیت اجتماعی خود، برای توسعه انرژی های تجدیدپذیر پیشقدم شده و اقدامات ارزشمندی انجام داده است که به همین خاطر از این شرکت برای برداشتن این گام بلند تقدیر می کنیم.

به گزارش دنیای معدن از ایراسین، میثم لطیفی معاون رییس جمهور و رییس سازمان استخدامی کشور در آیین آغاز عملیات اجرایی احداث ۱۰۰۰ مگاوات نیروگاه برق خورشیدی در استان اصفهان اظهار کرد: رشد ناشی از بهره وری باید به میزان ۳۰ درصد در برنامه توسعه افزایش پیدا می کرد اما دستاوردهای کنونی در این زمینه اصلا مناسب نیست.

وی گفت: ایران در زمینه شدت مصرف انرژی در سطح دنیا در رتبه اول قرار دارد که در این زمینه باید برنامه های مختلفی در زمینه عرضه، تقاضا، فرهنگسازی و... انجام شود. امروز سه وزارتخانه برای حل این مشکل تلاشی جدی را در دستور کار قرار داده تا بهره وری سبز را رقم بزنند.

معاون رییس جمهور افزود: تکنولوژی در حوزه تولید انرژی از طریق خورشید دائما در حال تغییر است، این در حالی است که کارشناسان معتقدند کشور می تواند کل انرژی دنیا را با استفاده از انرژی خورشیدی تأمین کند. در زمینه تولید انرژی و مصرف به صورت همزمان باید برنامه ریزی انجام شود چرا که مردم امروز به خاطر آلودگی هوا ناشی از شرایط موجود در مضیقه هستند.

لطیفی با بیان اینکه سال گذشته با مدیریت مصرف برق قطعی برق در کشور نداشتیم، اظهار کرد: اقدامات خوبی در استان‌های اصفهان، یزد و کرمان برای تولید انرژی‌های تجدید پذیر شروع شده است .

رییس سازمان استخدامی کشور گفت: فولاد مبارکه در استان اصفهان پیشقدم شده و اقدامات ارزشمندی انجام داده و به مسوولیت های اجتماعی خود عمل کرده است و امیدواریم تا سال آینده مرحله اول این نیروگاه به بهره برداری برسد که به همین خاطر از فولاد مبارکه برای برداشتن این گام بلند تقدیر می کنیم.

 

دیدگاهتان را بنویسید