240520

درآمد صادرات مواد خام و نیمه خام معدنی مشمول مالیات و عوارض صادراتی شد

دنیای معدن: بر اساس لایحه بودجه ۱۴۰۲، درآمد حاصل از صادرات مواد و محصولات معدنی و صنایع معدنی فلزی و غیرفلزی (خام و نیمه خام) مشمول مالیات و عوارض صادراتی شد.

به گزارش دنیای معدن، بر اساس لایحه بودجه ۱۴۰۲ کل کشور، به منظور اجرای سیاست های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری در جهت تحقق جهش تولید دانش بنیان و توسعه زنجیره ارزش تولید و عبور از خام فروشی، درآمد حاصل از صادرات مواد و محصولات معدنی و صنایع معدنی فلزی و غیرفلزی از جمله بیلت، بلوم و اسلپ، محصولات نفتی، گازی و پتروشیمی از جمله قیر و متانول، اوره و پلی اتلین به صورت خام و نیمه خام در تمام نقاط کشور، مشمول مالیات و عوارض صادراتی می شود.

آئین نامه اجرایی این بند و تعریف فهرست مواد خام و نیمه خام علاوه بر موارد مذکور و همچنین علاوه بر موارد مندرج در تصویب نامه شماره ۵۹۱۵۶ هیأت وزیران ظرف یک ماه پس از لازم الاجرا شدن این قانون توسط وزارتخانه های امور اقتصادی و دارایی (مسئول)، صمت، اتاق بازرگانی ایران و معاون علمی رئیس جمهوری، پیشنهاد و به تصویب هیأت وزیران می رسد.

وزارت امور اقتصادی و دارایی موظف است نسبت به وصول منابع حاصل از این بند و حقوق ورودی کلیه ماشین آلات و تجهیزات تولیدی، صنعتی، معدنی و کشاورزی، اقدام و منابع حاصل را به ردیف درآمدی شماره ۱۱۰۵۱۸ جدول شماره ۵ این قانون واریز کند.

 

دیدگاهتان را بنویسید