240167

جایگاه هفتم فولادسازان جهان

دنیای معدن : در ماه نوامبر ۲۰۲۲ ایران به جایگاه هفتمین تولیدکننده بزرگ فولاد جهان صعود کرد، این در حالی است که صنعت فولاد از صنایع آب‌‌‌بر محسوب می‌شود و کشور دست به گریبان خشکسالی‌‌‌های بی‌‌‌سابقه‌‌‌ای است، انجمن جهانی فولاد از تولید ۹/ ۲میلیون تن فولاد در ایران در یازدهمین ماه سال‌جاری میلادی خبر داد.

به گزارش دنیای معدن، تولید فولاد ایران در این ماه با رشد ۹/ ۳درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده است. صنعت فولاد از جمله صنایع آب‌‌‌بر محسوب می‌شود و ایجاد و رشد این صنعت در مناطق خشک و کم‌‌‌آب چالش‌‌‌های زیادی ایجاد خواهد کرد. رشد ۹/ ۳درصدی تولید فولاد ایران در نوامبر ۲۰۲۲ با وجود تداوم تحریم‌‌‌های غیرقانونی آمریکا و همچنین با وجود خشکسالی‌‌‌های بی‌سابقه در کشور، درحالی است که کل تولید فولاد جهان در این ماه ۷/ ۳‌درصد و تولید فولاد آمریکا ۵/ ۱۰درصد کاهش یافته است.

براساس این گزارش، ایران طی سال‌های اخیر براساس آمار ۱۲ماهه دهمین تولیدکننده بزرگ فولاد جهان بوده، اما در نوامبر امسال توانسته است برای نخستین بار تا جایگاه هفتمین تولیدکننده بزرگ فولاد جهان براساس آمار ماهانه ارتقا یابد. تولید فولاد ایران در این ماه، از آلمان که بزرگ‌ترین اقتصاد اروپا محسوب می‌شود و همچنین از تولید فولاد برزیل و ترکیه بیشتر بوده است.

تولید فولاد آلمان در نوامبر امسال ۹/ ۱۷‌درصد کاهش یافته و به ۸/ ۲میلیون تن رسیده است. تولید فولاد برزیل نیز در این ماه ۳/ ۱۶‌درصد کاهش یافته و به ۶/ ۲میلیون تن رسیده است. ترکیه نیز ۴/ ۲میلیون تن فولاد در ماه نوامبر تولید کرده که این رقم با افت ۷/ ۳۰درصدی نسبت به ماه مشابه سال قبل مواجه شده است. تنها چین، هند و ایران با افزایش تولید فولاد در نوامبر ۲۰۲۲ مواجه شده‌‌‌اند. تولید فولاد چین با رشد ۳/ ۷درصدی به ۵/ ۷۴میلیون تن و تولید فولاد هند با رشد ۷/ ۵درصدی به ۴/ ۱۰میلیون تن رسیده است.

 

دیدگاهتان را بنویسید