240096

مدیرعامل شرکت ملی فولاد ایران در گفتگوی اختصاصی با دنیای معدن مطرح کرد:

کمبود انرژی و زیرساخت بین تولید فولاد و ظرفیت موجود فاصله انداخته است/ با کاهش تولید مواجه هستیم

دنیای معدن-مدیرعامل شرکت ملی فولاد ایران گفت: کمبود انرژی و زیرساخت های مورد نیاز در صنعت فولاد بین میزان تولید و ظرفیت های موجود در کشور فاصله انداخته است.

«محمد آقاجانلو» در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار دنیای معدن، افزود: هم اکنون کمبود زیرساخت های مورد نیاز صنعت فولاد به خصوص در زمینه کمبود گاز و برق تولید فولاد را در شرکت های فولادی کشور تحت تاثیر قرار داده و روند آن را کاهشی کرده است.

مدیرعامل شرکت ملی فولاد ایران تاکید کرد: با این حال امسال با تعاملات خوبی که با مسئولان وزارت نیرو انجام شد، برق فولادسازان نسبت به سال گذشته وضعیت بهتری داشت اما کمبود گاز مشکلات بزرگی را به وجود آورده است.

آقاجانلو با بیان اینکه انتظار فعالان عرصه صنعت فولاد کشور این است که در تامین برق مورد نیاز مشکلی وجود نداشته باشد، افزود: با این حال بازهم شاهد کمبودهایی در این زمینه در صنایع بزرگ کشور هستیم.

مدیرعامل شرکت ملی فولاد ایران اظهارداشت: کمبود گاز و انرژی شرایط را برای فولادسازان سخت کرده و این مسئله مشکلاتی را برای صنعت فولاد کشور به وجود آورده و هم اکنون فشار زیادی بر واحدهای فولادی کشور تحمیل می کند.

آقاجانلو بیان کرد: کمبود گاز در صنعت فولاد کشور سبب شده که فولادسازان امسال بخشی از تولید خود را از دست بدهند و آثار این مسئله مهم بر زنجیره تولید فولاد کشور نیز تاثیر گذار خواهد بود.

وی یادآورشد: کمبود گاز و قطعی آن و روند تولید واحدهای اصلی مصرف کننده و واحدهای بعدی مصرف کننده گاز را تاثیرگذار قرارداده به طوری هم اکنون در همه واحدهای صنعتی با کاهش تولید مواجه هستیم.

مدیرعامل شرکت ملی فولاد ایران تصریح کرد: امیدوارم مسئولان شرکت ملی گاز طوری برنامه‌ریزی کنند که واحدهای بزرگ صنعیت و فولادی بتوانند در زمینه تامین گاز مورد نیاز سرمایه گذاریهای لازم را انجام دهند تا فولادسازان بتوانند به سهولت از گاز تولیدی خود مصرف کنند.

آقاجانلو اظهارداشت: اگر واحدهای فولادی به دنبال تولید برق و ساخت نیروگاه های برقی نیز باشند باز هم مشکل گاز وجود خواهد داشت و اگر نتوانند گاز و سوخت مورد نیاز خود را تامین کنند، مشکلات اساسی خواهند داشت، لذا انتظار ما این است که مشکل گاز واحدهای فولادی در کشور حل و فصل شود.

مدیرعامل شرکت ملی فولاد ایران در پاسخ به سوال خبرنگار دنیای معدن برای ارائه راهکارهای مناسب برای تامین گاز مورد نیاز واحدهای فولادی کشور بیان کرد: همانطوری که واحدهای فولادی در مساله آب ورود و تاحدودی مشکلات آب خود را برطرف کردند، پیشنهاد ما این است که با ارائه یک راهکار مشترک با مسئولان مربوطه و تشکیل یک زنجیره بزرگ از واحدهای معدنی و صنایع معدنی و انجام سرمایه گذاریهای لازم، کمبود گاز مصرفی زنجیره تولید فولاد را تامین کنند.

 

دیدگاهتان را بنویسید