240135

مدیرعامل مجتمع فولاد بناب در گفتگوی اختصاصی با دنیای معدن مطرح کرد:

نبود گاز برخی خطوط تولید فولاد را متوقف کرده است

دنیای معدن- مدیرعامل مجتمع فولاد صنعت بناب و عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران گفت: کمبود و یا قطعی گاز سبب شده خطوط تولید برخی از فولادسازان کشور عملاً متوقف شود.

محمد کشانی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار دنیای معدن افزود: بدون تردید تامین انرژی و به خصوص گاز یکی از مهمترین و اصلی ترین نیاز فولادسازان کشور است تا بتوانند تولید خود را تداوم بخشند.

عضو هیات مدیره انجمن تولید کنندگان فولاد ایران اظهارداشت: امروز به دنبال افزایش ظرفیت تولید فولاد در کشور هستیم و قرار است در افق ۱۴۰۴ به تولید ۵۵ میلیون تن محصولات فولادی برسیم ولی بدون توجه به زیرساخت‌های مورد نیاز مخصوصاً تامین انرژی این هدف عملی نیست.

مدیرعامل مجتمع فولاد صنعت بناب تأکید کرد: اگر نتوانیم انرژی مورد نیاز فولادسازان را تامین کنیم تمام سرمایه‌گذاری‌های ما در حوزه صنعتی و فولادی بلااستفاده خواهد ماند.

کشانی تاکید کرد: در صورتی که گاز نباشد انجام احیاء مستقیم نیز عملی نیست و وقتی که احیاء نباشد اسفنجی نیست و اگر اسفنجی تولید نشود ً تولید فولاد نیز متوقف می شود.

مدیرعامل مجتمع فولاد صنعت بناب بیان کرد: وقتی که گاز نباشد ما نمی توانیم اسفنجی تولید کنیم، چون مواد اولیه فولا اسفنجی است، لذا تولید فولاد نیز عملی نخواهد بود.

کشانی افزود: اولویت اساسی در تولید محصولات فولادی تامین انرژی و گاز است که متاسفانه در سال‌های گذشته در این خصوص فکر اساسی نشده است و هم اکنون با کمبود مواجه هستیم و از الان باید به فکر تامین گاز برای ۵ سال آینده واحدهای فولادی و صنعتی کشور باشیم.

مدیرعامل مجتمع فولاد صنعت بناب تصریح کرد: ایران دومین کشور دارنده ذخایر گازی در جهان است ولی این ذخایر باید با انجام سرمایه‌گذاری‌های مورد نیاز برای مصارف صنعتی استخراج شود.

این عضو هیات مدیره انجمن تولید کنندگان فولاد ایران گفت: اگر توان داخلی داریم باید به فوریت دنبال استخراج و افزایش تولید گاز در کشور باشیم در غیر این صورت باید با مشارکت شرکت خارجی و انتقال دانش فنی بتوانیم این کمبود را برطرف کنیم.

مدیرعامل مجتمع فولاد صنعت بناب اظهارداشت: هم اکنون میادین گازی مشترک ما توسط کشورهای خارجی استخراج و تخلیه می شود، اما ما به دنبال تامین گاز برای واحدهای صنعتی هستیم و عملاً کمبود گاز برخی از خطوط تولید فولادسازان را متوقف کرده است.

این عضو هیات مدیره انجمن تولید کنندگان فولاد ایران بیان کرد: با توجه به نبود زیرساخت های مورد نیاز فولاد سازان در تابستان با قطعی برق و در زمستان با قطعی گاز مواجه هستند و مشکل گاز سبب شده تولید اسفنجی و فولاد متوقف شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید