240027

در همایش پلیس‌یاران و بررسی موانع و چالش‌های سرویس‌های مسافربری؛

ترابری فولاد مبارکه به‌عنوان ترابری نمونه استان اصفهان انتخاب شد

دنیای معدن: واحد ترابری شرکت فولاد مبارکه در همایش پلیس‌یاران و بررسی موانع و چالش‌های سرویس‌های مسافربری، به‌عنوان ترابری نمونه استان اصفهان انتخاب شد و از سوی رئیس پلیس راه کشور مورد تجلیل و قدردانی قرار گرفت.

به گزارش دنیای معدن، سردار حسن مؤمنی، رئیس پلیس‌راه کشور روز سه‌شنبه ۲۹ آذرماه در این همایش با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری درباره اهمیت کاهش تصادفات در کشور گفت: در حوزه تصادفات ۳۳ دستگاه و سازمان مسئول هستند که دراین‌بین ۸ دستگاه نقش مهم‌تری ایفا می‌کنند که یکی از آنها، پلیس‌راه است؛ لذا اگر همه این سازمان‌ها و دستگاه‌ها هماهنگی و هم‌افزایی نداشته باشند، نمی‌توان شاهد کاهش آمار تصادفات و جان‌باختگان باشیم.

مؤمنی بیان کرد: در استان اصفهان هماهنگی و هم‌افزایی خوبی بین مدیران، مسئولان و کارکنان دستگاه‌های متولی است؛ اما این هماهنگی باید بیشتر و بهتر شود.

رئیس پلیس‌راه کشور افزود: حدود ۶درصد جان‌باختگان تصادفات کل کشور مربوط به استان اصفهان است.

وی گفت: حدود ۷درصد تصادفات در معابر برون‌شهری استان کاهش‌یافته است؛ اما باتوجه‌به سخنان مقام معظم رهبری که باید تصادف به حداقل برسد، این آمار رضایت‌بخش نیست.

مؤمنی خاطرنشان کرد: در چند ماه باقی‌مانده از سال و باتوجه‌به آغاز طرح زمستانه پلیس‌راه کشور باید همت ویژه‌ای صورت گیرد تا همین روند کاهشی را حفظ کنیم و بلکه کاهش بیشتری داشته باشیم.

 

۷۰درصد خدمات حمل‌ونقل اصفهان مربوط به حوزه خارج از استان است

محمدرضا میر حیدری، فرمانده انتظامی استان اصفهان در این همایش گفت: شرایط حمل‌ونقل امروز استان اصفهان از لحاظ زیرساخت و تجهیزات مناسب خدمات‌دهی به‌خصوص برای خدمات خارج از شهر مناسب نیست.

میر حیدری افزود: هرساله شاهد کاهش تصادفات و تلفات جانی هستیم که این بخاطر تلاش شبانه روزی ناوگان حمل و نقل استان محقق شده است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان اظهار کرد: دولت باید به دلیل کثرت تردد در استان اصفهان توجه ویژه ای به حوزه حمل و نقل این استان داشته باشد. همچنین وزارت خانه های مختلف بایدتوجه بیشتری به اصفهان داشته باشند.

وی ادامه داد: میدان مرکزی کشور در حوزه حمل و نقل بار و مسافر استان اصفهان است و نزدیک به 70درصد خدمات حمل و نقل مربوط به حوزه خارج استان است و این مسئولیت سنگین را مردم و دستگاه های استان متحمل شوند تا حمل و نقل در استان مدیریت شود.

میرحیدری بیان کرد: باید جذب منابع و تجهیزات و تخصیص بودجه به این استان و محورهای مواصلاتی صورت گیرد تا با توجه به کثرت ماموریت ها، رسالت اصلی به نحو احسن انجام شود.

فولاد مبارکه دارای بزرگ‌ترین ناوگان حمل‌ونقل صنعتی کشور است

مهدی کفایت، معاون سرمایه‌های انسانی و سازماندهی شرکت فولاد مبارکه نیز در این همایش با بیان این که فولاد مبارکه دارای بزرگ‌ترین ناوگان حمل‌ونقل صنعتی کشور است، گفت: فولاد مبارکه دارای ۱۲ هزار پرسنل و ۱۳ هزار نفر نیروی پیمانکار است و در مجموع روزانه نزدیک ۲۵ هزار نفر توسط ناوگان حمل‌و نقل این شرکت جابه‌جا می شوند.

کفایت افزود: برای سرویس‌دهی ایمن و باکیفیت باید برنامه‌ریزی‌هایی از جمله خروج ناوگان فرسوده و توجه به سرمایه انسانی صورت پذیرد.

معاون سرمایه انسانی فولاد مبارکه اظهار کرد: میانگین عمر ناوگان ترابری سنگین فولاد مبارکه ۱۳سال است که درتلاشیم آن را به زیر ۱۰سال کاهش دهیم و میانگین عمر ترابری سبک ۲سال است که مطلوب و استاندارد است.

وی افزود: کنترل و بازرسی مکانیزم ها را بصورت منظم در دستور کار داریم و در کنترل انقضای لاستیک در ایران دارای مقام اول هستیم.

کفایت خاطرنشان کرد: در شرکت فولاد مبارکه الزاماتی برای راننده و خودرو وجود دارد. آموزش‌های منظم برای راننده صورت می‌گیرد که این آموزش‌ها برمبنای نیازسنجی‌های سالیانه به صورت ماهیانه برگزار می‌شود و حتی آموزش‌هایی برای خانواده نیز در نظر گرفته شده است. همچنین سلامت و کنترل راننده در جاده توسط کارگروه آنالیز و تحلیل حوادث کشور با استفاده از نرم افزار انجام می شود. استقرار دوربین های کنترل سرعت با همکاری افسران با تجربه پلیس راه نیز در دستور کار است.

معاون سرمایه انسانی فولاد مبارکه افزود: استقرار پلیس یاران در برنامه شرکت فولاد مبارکه قرار گرفت تا ایمنی ترابری بیش از پیش ارتقاء یابد.

 

اصفهان صنعتی ترین استان کشور است

اصغر زارع رئیس پلیس‌راه استان اصفهان در این همایش گفت: استان اصفهان یکی از استان‌های تأثیرگذار در زمینه حمل‌ونقل به شمار می‌رود.

زارع افزود: اصفهان به عنوان صنعتی ترین استان کشور دارای ۹هزار واحد تولیدی و صنعتی، ۷۰شهرک و ناحیه صنعتی است و ۷۰ درصد فولاد کشور در این استان تولید می شود و البته همه این موارد عوامل ترافیک هم هستند.

وی ادامه داد: همه این بخش‌های صنعتی در استان از عوامل ترافیک به شمار می‌آیند.

رئیس پلیس‌راه استان اصفهان اظهار کرد: استان اصفهان در همه آیتم‌های حمل‌ونقل کشور در صدر ایستاده و حدود ۱۰ هزار نفر راننده دارای کارت هوشمند در استان وجود دارد.

زارع خاطرنشان کرد: بر اساس تجزیه‌وتحلیل تصادفات ۵ سال اخیر ۵۸ درصد تصادف استان در حاشیه شهرها اتفاق افتاده است که این تصادفات ۱۵۶۰ نفر کشته و ۲۳۹۵۶ نفر مجروح به‌جای گذاشته است.

وی ادامه داد: یکی از مؤلفه‌های تصادفات در حاشیه شهرها، سرویس‌های مسافربری شرکت‌ها و کارخانه‌ها هستند.

رئیس پلیس‌راه استان اصفهان اظهار کرد: صنعتی بودن استان اصفهان، اهمیت حمل‌ونقل و جابه‌جایی مسافر را در این استان چندبرابر کرده است و سلامت کارکنان که از سرمایه‌های این صنعت هستند از اهمیت زیادی برخوردار است.

زارع گفت: اهمیت سرویس‌های مسافربری بر کسی پوشیده نیست و مشکلاتی در این سرویس‌ها وجود دارد که با هماهنگی ترابری مراکز صنعتی و دستگاه‌های ذی‌ربط در تلاش برای ساماندهی این بخش و رفع مشکلات موجود هستیم تا تصادفات کاهش یابند.

وی افزود: نقص فنی و فرسودگی لاستیک‌ها، استفاده از رانندگان فاقد صلاحیت و نظارت ناکافی از عوامل افزایش و نابسامانی ترافیک و تصادفات هستند.

رئیس پلیس‌راه استان اصفهان بیان کرد: طرح پلیس یاران سرویس‌های مسافربری که در سال گذشته آغاز شد به این صورت است که یکی از افراد داخل سرویس انتخاب و آموزش داده می‌شود تا ایمنی خود و سرنشینان سرویس را به عهده گیرد.

زارع افزود: هدف از این طرح، ساماندهی سرویس شهرک‌ها و کارخانه‌ها و استفاده از ظرفیت کارکنان شاغل در شرکت‌ها و افزایش آگاهی و کاهش تلفات جانی و تصادفات جاده‌ای است.

 

اصفهان از ابتدای سال تا الان بیش از ۱۴۰ روز ناسالم داشته است

منصور شیشه‌فروش، مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان در این همایش گفت: بیش از ۱۲ هزار کیلومتر جاده با محوریت راهداری در استان اصفهان وجود دارد که با چالش‌هایی همچون فرسودگی ماشین‌آلات حمل‌ونقل مواجه هستند که باید اعتباراتی برای بازسازی اختصاص داده شود.

شیشه‌فروش با اشاره به ۳ عامل جاده، خودرو و انسان که در تصادفات نقش اصلی را ایفا می‌کنند، افزود:

۳۰ نقطه حادثه‌خیز و پرخطر توسط راهداری استان شناسایی شده که نیاز به ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای اصلاح دارد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان اظهار کرد: برای خدمات‌رسانی در زمستان تمهیداتی توسط راهداری و پلیس‌راه صورت‌گرفته تا خدمت‌رسانی مطلوبی انجام شود.

وی گفت: شرایط هوا در استان مطلوب نیست و شاخص آلودگی برای عموم ناسالم است.

شیشه‌فروش بیان کرد: اصفهان رتبه اول کم‌آبی در کشور را دارد و در پهنه خشکسالی قرار دارد همچنین کمبود بارش‌ها، خشکی زاینده‌رود و فعال‌شدن کانون‌های گردوغبار باعث شده از ابتدای سال تا الان بیش از ۱۴۰ روز ناسالم در اصفهان داشته باشیم که باید توجه ویژه‌ای به این مسئله شود.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان ادامه داد: حدود یک میلیون خودرو، 600هزار موتورسیکلت، 10 هزار واحد صنعتی و 450واحد صنعتی در شعاع 50کیلومتری اصفهان از عوامل آلایندگی اصفهان هستند که همه این موارد شناسایی شده است.

وی افزود: اقدامات زیادی جهت کاهش انتشار آلاینده‌ها از منابع ثابت و متحرک صورت‌گرفته است.

شیشه فروش افزود: کاهش آلودگی هوا در استان اصفهان نیاز به اقدام ملی دارد. سازمان محیط زیست کشور، وزارت نیرو، وزارت نفت باید کمک کنند تا سوخت پاک توزیع شود، تامین گاز برای نیروگاه ها انجام شود و نوسازی ناوگان حمل و نقل صورت گیرد؛ اقداماتی که از نیازهای اصلی جهت جلوگیری از انتشار آلاینده ها محسوب می شود.

 

همکاری فولاد مبارکه با مدیران پلیس راه استان برای افزایش نظم و امنیت حمل‌ونقل جاده‌ای

صادق فرخی مدیرخدمات عمومی و امور رفاهی شرکت فولاد مبارکه نیز برگزاری این همایش را راهی برای دستیابی به برنامه‌های منظم جهت برگزاری همایش‌های دیگر و همچنین ارتقاء سطح کیفی ناوگان حمل‌ونقل این شرکت دانست و افزود: فولاد مبارکه امروز در زمینه حمل‌ونقل استانداردهای بالایی را رعایت نموده و به همین خاطر به شرکتی نمونه در این زمینه تبدیل شده است.

وی افزود: امروز فولاد مبارکه با مدیران پلیس‌راه استان اصفهان تعامل خوبی را برای افزایش نظم و امنیت حمل‌ونقل ایجاد کرده و تلاش می‌کند این همکاری را در این زمینه افزایش دهد و قطعاً برگزاری چنین همایش‌هایی می‌تواند به این موضوع کمک کند.

 

 

فولاد مبارکه؛ آماده انتقال تجربیات ترافیکی به ناوگان حمل‌ونقل صنعت کشور

علی قربانی رئیس ترابری و حمل‌ونقل شرکت فولاد مبارکه نیز در سخنانی اظهار کرد: فولاد مبارکه با توجه به مجموعه اقداماتی که در زمینه ترابری انجام داده است به لطف الهی و تلاش همه همکاران، امروز تجربیات زیادی را در این زمینه کسب کرده و به عنوان الگو برای سیستم حمل‌ونقل صنعتی کشور آماده ارائه تجربیات خود برای کاهش تصادفات جاده‌ای است.

وی افزود: برای ارتقاء این ناوگان در ابعاد مختلف برنامه‌ریزی‌های زیادی انجام شده تا فولاد مبارکه بتواند در این زمینه همواره پیشتاز بماند. همچنین برای انتقال تجربیات ارزشمند این شرکت اقداماتی انجام شده تا مجموعه‌های دیگر از این تجربیات استفاده‌های لازم را ببرند.

به گزارش خبرنگار فولاد، در پایان این مراسم از تعدادی از مسئولین، رانندگان و پلیس‌یاران مجموعه ترابری فولاد مبارکه به عنوان «نمونه ترافیکی» تقدیر به عمل آمد.

همچنین لوح «ترابری نمونه استان» به شرکت فولاد مبارکه اهدا شد.

در این مراسم از کتابچه «پلیس‌یاران سرویس‌های مسافربری» توسط سردار مؤمنی رونمایی شد. این کتابچه حاوی شرح وظایف و انتظارات، مستندات قانونی پلیس‌یاران است.

گفتنی است، در پایان این مراسم از رانندگان، مسئولین و پلیس‌یاران واحد ترابری شرکت فولاد مبارکه به‌عنوان برگزیدگان «نمونه ترافیکی» تقدیر به عمل آمد و از کتابچه «پلیس‌یاران سرویس‌های مسافربری»، حاوی شرح وظایف و انتظارات، مستندات قانونی پلیس‌یاران، توسط سردار مؤمنی و دیگر مسئولین حاضر رونمایی گردید.

 

دیدگاهتان را بنویسید