239707

مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار دنیای معدن

چگونه مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان به عنوان مرد سال صنعت فولاد انتخاب شد

دنیای معدن: شرکت فولاد خوزستان در سال گذشته موفق شد با رکورد تولید محصولات خود را به ۲۱ کشور جهان صادر کند و این عامل مهمی در انتخاب مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان به عنوان مرد سال صنعت فولاد کشور از سوی انجمن تولید کنندگان فولاد بود.

 رکورد در صادرات محصولات فولادی سبب شد که در کنفرانس بین‌المللی بررسی صنعت فولاد و مواد اولیه (پلنکس) "امین ابراهیمی" مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان به عنوان مرد سال صنعت فولاد کشور معرفی شود.

 

photo_2022-12-11_09-59-44

مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار دنیای معدن کسب این جایگاه مهم را مدیون تلاش های تمام همکاران و کارگران شرکت فولاد خوزستان دانست.

کنفرانس بین‌المللی بررسی صنعت فولاد و مواد اولیه (پلنکس) با حضور مدیران،  متخصصان و کارشناسان صنعت فولاد کشور روزهای 15 و 16 آذرماه سال جاری در مرکز همایش های بین المللی کیش برگزار شد.

در این کنفرانس چشم انداز صنعت فولاد و نحوه تامین مواد اولیه مورد نیاز این صنعت، چالش‌ها و مشکلات فراروی صنعت و راهکارهای تسهیل تأمین مواد اولیه آن توسط فولاد سازان کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در دو میزگرد تخصصی این کنفرانس بین المللی، مولفه های موثر در اقتصادی شدن معادن سنگ آهن و وضعیت زنجیره فولاد در مقایسه با رقبای جهانی تحت شرایط برابر ضعف ها و راهکارها، توسط مدیران، متخصصان و کارشناسان صنعت مورد بررسی قرار می گیرد.

مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان به خبرنگار دنیای معدن گفت: کسب این جایگاه را مدیون تلاش های تمام همکاران و کارگران شرکت فولاد خوزستان می دانند و  تاکید کرد: اگر تلاش همکارانمان نبود بدون شک کسب این جایگاه برای مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان میسر نبود.

ابراهیمی اظهارداشت: با صادرات 2 میلیون تن محصولات فولادی به 21 کشور جهان سال گذشته شرکت فولاد خوزستان به رکورد بزرگی در سال صادرات محصولات فولادی دست یافت به طوری که در بین فولاد سازان کشور بیشترین درآمد ارزی را برای کشورمان به ارمغان آورد.

مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان در پاسخ به سوال خبرنگار دنیای معدن که مجموع صادرات کشورمان در سال گذشته چقدر بود و چه میزانی به صنعت فولاد اختصاص داشت، گفت: سال گذشته مجموع صادرات کشور به بیش از ۴۸ میلیارد دلار رسید که از آن ۱۰ درصد ( 4.8 میلیارد دلار) به صادرات محصولات فولادی اختصاص داشت.

ابراهیمی افزود: با وجود چالش‌های زیادی که صنعت فولاد داشت شرکت فولاد خوزستان سال گذشته موفق شد رکورد صادرات محصولات فولادی را از آن خود کند و با ارزآوری معادل 1.3 میلیارد دلاری، ۳ درصد ارز آوری کشور از آن خود کرد.

وی یادآورشد: با صادرات 2 میلیون تنی محصولات فولادی به ۲۱ کشور جهان با توجه به شرایط سخت تحریم ها، شرکت فولاد خوزستان سال گذشته به موفقیت های بزرگی دست یافت که آن نیز مرهون تلاش همه همکاران ما در شرکت فولاد خوزستان بود.

مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان تاکید کرد: این شرکت در افق ۱۴۱۰ برای خود اهدافی را مشخص کرده است که تملک معادن کوچک، سرمایه گذاری در معادن خارج از کشور، احداث کارخانه های مختلف در بالادست صنعت از جمله کنسانتره  اجرای طرح توسعه فولاد سناباد، گندله سازی، طرح های توسعه فولاد شادگان از آن جمله هستند.

ابراهیمی بیان کرد: سال گذشته انجام ۱۶۷ پروژه به ارزش ۲۳ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در دستور کار شرکت فولاد خوزستان و مجموعه های آن قرار گرفت که عمده آن تولید طرح گریدهای صنعتی با ارزش افزوده بالا با بیش از 20 درصد پیشرفت کار و احداث کارخانه اکسیژن از مهم ترین طرح های آن است.

مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان بیان کرد: احداث واحد اکسیژن جدید که هم اکنون در دستور کار قرار دارد و برای بهبود فرآیند تولید بسیار طرح ارزشمندی است، ضمن اینکه پروژه احداث کارخانه مگا مدول 1.76 درصدی نیز که استارت خورده و در حال حاضر بیش از 90 درصد پیشرفت دارد، امیدواریم اوایل سال آینده واحد اسفنجی آن را وارد مدار شود و در شادگان نیز ساخت یک مجموعه فولادی ۸۰۰ هزار تنی و 1.2 میلیون تنی در دست احداث است.

مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان یادآورشد: سال گذشته در مجموع صنعت فولاد ۱۰ درصد کل صادرات کشور را به خود اختصاص داد که با صادرات ۴۸ میلیارد دلاری میزان سهم صنعت فولاد کشور از ان صادرات به 4.8 درصد رسید و شرکت فولاد خوزستان از این 1.3 میلیارد دلار صادرات را به خود اختصاص داد.

شرکت فولاد خوزستان بزرگترین عرضه کننده شمش فولاد و دومین قطب تولید فولاد خام در کشور است که هم اکنون به یکی از بنگاه های پیشرو اقتصادی در عرصه های ملی و منطقه ای در صنعت فولاد  تبدیل شده است.

تلاش کارکنان و کارگران شرکت فولاد خوزستان سبب شده که فولاد خوزستان در اجرای  طرح های توسعه  فاز اول تا 2.4 میلیون تن و در فاز دوم به 3.2 میلیون تولید دست یابد و هم اکنون تولید این شرکت به حدود 4میلیون تن در سال افزایش یافته و طبق برنامه ریزیهای انجام شده قرار است در پایان فاز چهارم طرح توسعه ظرفیت تولید این شرکت بیش از 5.2 میلیون تن افزایش یابد.

 

دیدگاهتان را بنویسید