239440

مدیرعامل شرکت صبا فولاد:

زنجیره تولید صنعت فولاد کشور نیازمند حمایت بیشتر دولت است

دنیای معدن: مدیرعامل شرکت صبا فولاد منظومه با اشاره به اهمیت تامین تجهیزات مورد نیاز صنعت فولاد، گفت: زنجیره تولید صنعت فولاد کشور، نیازمند حمایت بیشتر دولت است.

به گزارش دنیای معدن، علیرضا نادعلی مدیرعامل شرکت صبا فولاد منظومه در حاشیه نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی متالورژی ایران در جریان بازدید از غرفه شرکت فولاد مبارکه در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ایراسین افزود: عدم ثبات قیمت‌ها در بازار محصولات فولادی یکی از مشکلات اساسی تولیدکنندگان است و دولت باید در این زمینه چاره‌ای بیندیشد.

مدیرعامل شرکت صبا فولاد منظومه خواستار نظارت بیشتر و ثبات قیمت‌ها در بازار محصولات فولادی شد و گفت: تحریم‌ها نیز سبب شده که هم‌اکنون تولیدکنندگان در زنجیره صنعت فولاد کشور با کمبود تجهیزات و قطعات مواجه شوند.

وی اظهار داشت: افزایش هزینه‌های تولید از جمله هزینه‌های برق، گاز و آب مشکلات زیادی را برای تولیدکنندگان صنعت فولاد به وجود آورده و تأمین مواد اولیه مورد نیاز نیز مشکلات تولیدکنندگان را مضاعف کرده است.

مدیرعامل شرکت صبا فولاد منظومه اظهار داشت: باید در زمینه بومی‌سازی صنعت فولاد، تجهیزات و قطعات مورد نیاز این صنعت، گام‌های اساسی در کشور برداشته شود؛ زیرا بخشی از تجهیزات مورد نیاز صنعت فولاد در کشور تاکنون بومی‌سازی نشده است.

نادعلی کمبود و قطعی برق را یکی دیگر از مشکلات فولاد سازان کشور دانست و افزود: هرچند برخی از شرکت های صنعتی هم‌اکنون با کمبود و قطعی برق مواجه هستند، اما وزارت نیرو توانسته با مدیریت مناسب تا حدودی این کمبود را برطرف کند تا خسارت کمتری متوجه فولادسازان کشور شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید