236765

به مناسبت هفته دولت و با حضور رئیس هیات عامل ایمیدرو انجام شد؛

امضای تفاهمنامه "حمایت از سرمایه گذاری در زنجیره فولاد با اولویت طرح های دانش بنیان"

دنیای معدن: تفاهمنامه "حمایت از سرمایه گذاری در زنجیره صنعت فولاد کشور با اولویت طرح های دانش بنیان و بومی سازی" امروز به مناسبت هفته دولت، در ایمیدرو امضا شد. این سند همکاری بین شرکت ملی فولاد، ایمینو (مرکز نوآوری معدن و صنایع معدنی) و صندوق حمایت از سرمایه گذاری فعالیت های معدنی به امضا رسید.

به گزارش دنیای معدن به نقل از ایمیدرو، محمد آقاجانلو مدیر عامل شرکت ملی فولاد ایران، در این مراسم که وجیه اله جعفری رئیس هیات عامل ایمیدرو و به همراه مدیران و فعالان شرکت های دانش بنیان حضور داشتند، تاکید کرد: توجه به ارتقای ارزش افزوده در زنجیره فولاد، جزو اهدافی است که در اجرای این تفاهمنامه پیگیری می کنیم.

 

وی همچنین با اشاره به جایگاه شرکت های دانش بنیان در توسعه صنعت فولاد گفت: شرکت های این حوزه برای تحقق اهداف صنعت فولاد نیازمند حمایت هستند که اکنون گامی در این زمینه برداشته شده است.

آقاجانلو گفت: طبق این تفاهمنامه شرکت ملی فولاد 5هزار میلیارد ریال اعتبار به صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی پرداخت می کند تا در اختیار متقاضیان این بخش به ویژه شرکت های دانش بنیان قرار گیرد.

پیش بینی حمایت تا 20هزار میلیارد ریال

مدیر عامل شرکت ملی فولاد تاکید کرد: طبق مذاکراتی که با صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی صورت گرفته، پیش بینی می شود رقم پرداختی تا 20هزار میلیارد ریال افزایش یابد.

به گفته وی،کمیته راهبری و کارگروه مشترکی از نمایندگان تام الاختیار طرفین تشکیل می شود تا با برگزاری جلسات دوره ای ماهانه، نسبت به بررسی طرح های متقاضیان اقدام شود. طبق مفاد این تفاهمنامه، برنامه فوق در مدت سه سال اجرایی می شود که قابل تمدید خواهد بود.

 

دیدگاهتان را بنویسید