239392

توسعه ظرفیت لجستیک، راهبرد اصلی توکا فولاد

دنیای معدن: عضو هیات مدیره شرکت سرمایه گذاری توکا فولاد گفت: توسعه ظرفیت ناوگان جاده‌ای و ریلی به عنوان بازوی لجستیک فولاد مبارکه راهبرد اصلی این شرکت محسوب می‌شود.

به گزارش دنیای معدن، داود صافی دستجردی در گفتگو با خبرنگار ایراسین تصریح کرد: توکا فولاد علاوه بر اقدامات لجستیکی، در حوزه مالی نیز وارد شده و به نوبه خود برنامه‌ریزی‌هایی برای تقویت زنجیره فولاد در کشور دارد.

وی اضافه کرد: توکا فولاد با مشارکت در نمایشگاه متافو، تلاش می‌کند ضمن معرفی توانمندی‌های این شرکت بزرگ، نسبت به توسعه بازار خارج خود را گسترده‌تر از قبل نموده و به سایر بخش‌ها نیز ورود پیدا کند.

به گفته صافی دستجردی اکنون این شرکت با صنایعی نظیر صنعت مس در زمینه حمل و نقل ریلی و صنعت سیمان در زمینه مواد اولیه با شرکت‌هایی خارج از هلدینگ توکا فولاد همکاری‌هایی را آغاز کرده است.

وی افزود: توکا فولاد از قدیمترین زیر مجموعه فولاد مبارکه محسوب می‌شود که در سال ۱۳۶۷ تأسیس شد و رویکرد آن حفظ دانش فنی و دانش تجهیزات فولاد مباذکه است که نقش بسزایی در توسعه‌های آتی این شرکت خواهد داشت.

همچنین شرکت سرمایه‌گذاری توکا فولاد در دهه ۸۰ وارد بورس شد و اقدامات زیاد اجرایی با مجموعه حمل‌ونقل جاده‌ای، ریلی، نسوز، تولید، بازرگانی، معدن و پیمانکاری را در کارنامه خود دارد.

صافی دستجردی گفت: تمرکز بر حوزه دیرگداز و مواد نسوز در کنار حمل‌ونقل یکی از اقداماتی است که در دستور کار قرار گرفته و در واقع با ورود به این حوزه‌ها، تنوع فعالیت برنامه‌ریزی شده است.

وی با اشاره به فعالیت‌ها و اقدامات گروه توکا در سال دانش‌بنیان تصریح کرد: امروز برقراری ارتباط با دارندگان فناوری روز به منظور بهره‌گیری از دانش فنی روز و انتقال تکنولوژی و بومی‌سازی آن مورد توجه است.

عضو هیأت مدیره شرکت سرمایه‌گذاری توکا فولاد تأکید کرد: امروز توکا ریل ، بزرگترین هلدینگ ریلی کشور بوده و سهم عمده جایجایی مواد اولیه و محصولات فولاد مبارکه و بسیاری از شرکت‌های معدنی کشور را به‌عهده دارد.

صافی دستجردی ضمن یادآوری این نکته که سه بخش در حمل‌ونقل ریلی شامل واگن، لکوموتیو و ریل می‌شود، افزود: اکنون در بخش واگن مشکلی وجود ندارد، اما در زمینه نیروی کشش و زیر ساخت برای تحقق چشم‌انداز ۱۴۰۴ کمبودهایی وجود دارد.

به گفته عضو هیأت مدیره شرکت سرمایه‌گذاری توکا فولاد، امسال براساس قرار داد امضا شده بین گروه مپنا و فولاد مبارکه برای ساخت واگن با دانش داخلی برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شده است.

وی تصریح کرد: دانش فنی هیچگاه مطلق نیست و هر روز ارتقا پیدا می‌کند که به همین خاطر باید تلاش شود تا از دانش فنی روز در سایر بخش‌ها نیز استفاده شود و همواره موضوع مهم بومی‌سازی در برنامه‌های همه شرکت‌ها گنجانده شود.

نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی متالورژی( متافو) از نهم تا دوازدهم آذر ماه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران، از ساعت 9 صبح تا ۱۵ پذیرای متخصصان و عموم علاقه‌مندان است.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید